Video Foto Noi imagini de pe un segment din A3 aproape de finalizare. Panglica s-ar putea tăia anul acesta

Noi imagini de pe un segment din A3 aproape de finalizare. Panglica s-ar putea tăia anul acesta
| Foto: Facebook/API
Noi imagini de pe un segment din A3 aproape de finalizare. Panglica s-ar putea tăia anul acesta
Noi imagini de pe un segment din A3 aproape de finalizare. Panglica s-ar putea tăia anul acesta
Noi imagini de pe un segment din A3 aproape de finalizare. Panglica s-ar putea tăia anul acesta
Noi imagini de pe un segment din A3 aproape de finalizare. Panglica s-ar putea tăia anul acesta
Noi imagini de pe un segment din A3 aproape de finalizare. Panglica s-ar putea tăia anul acesta

Lucrările se apropie de final pe Autostrada Transilvania, pe segmentul de 4,5 km de la Târgu-Mureș. 

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Cei de la Asociația Pro Infrastructură au postat o nouă filmare cu lotul de 4,5 km din Autostrada Transilvania făcut de Strabag - despre care spun că poate fi finalizat "fără probleme în acest an, probabil în luna decembrie, înainte de termenul contractual care este extins până în primăvara anului viitor", dar și cu cei 4,5 de drum de legătură cu două benzi pe sens la sud de Târgu Mureș.

"Din cauza lungimii mici, ciotul nu rezolvă decât probleme de trafic locale, însă el este foarte important din alt punct de vedere: a fost construit practic într-un an și jumătate.

Trăim în țara unde autostrăzile se execută în 7 ani (A10 Sebeș-Turda 1 și 2), ori contractele sunt reziliate poate chiar de trei ori (A3 Chiribiș-Biharia), ori reziliate abuziv (A1 Lugoj-Deva 2 unde fostul ministru Cuc și fostul director CNAIR Ștefan Ioniță sunt direct responsabili pentru despăgubirea de 236 milioane de lei plătită de români).

Așadar, putem spune că acest proiect este un succes relativ, primul constructor după era Bechtel renunțând după ce CNAIR a întârziat nepermis rezolvarea birocrației.

În momentul semnării actualului contract de execuție întreg traseul era expropriat, avizele și acordurile necesare erau fost obținute și a existat autorizație de construire valabilă. Nu am avut parte de ridicolele "surprize neidentificate" pe traseu: cimitire, fabrici sau lilieci.

Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să repete lecțiile bune învățate din acest proiect pe toate autostrăzile viitoare și în special pe Autostrada A7 Ploiești-Siret, acolo unde viitorii antreprenori doar vor executa lucrările, proiectul tehnic fiind livrat de CNAIR la licitație", au transmis reprezentanții API.

Șantierul pentru sectorul Târgu-Mureș - Ungheni și drumul de legătură care fac parte din Autostrada Transilvania Brașov - Cluj - Oradea a debutat în iulie 2020, cu lucrări de decopertări.

Contractul semnat de CNAIR cu austriecii de la Strabag este de 192 de milioane de lei, fără TVA și prevede execuția lucrărilor pentru un total de 9,2 km, respectiv Târgu-Mureș - Ungheni (4,5 km) și drumul de legătură (4,7 km). Sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene nerambursabile. Durata de realizare a acestui contract este de 18 luni, iar perioada de garanție a lucrărilor, de nouă ani.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza