Peste 150.000 de declaraţii fiscale depuse prin Internet în T1 la Cluj

Peste 150.000 de declaraţii fiscale depuse prin Internet în T1 la Cluj
A explodat numărul declaraţiilor fiscale depuse online la Cluj: peste 154.000 în primul trimestru al anului, relevă un bilanţ al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Cluj.

Cele mai multe declaraţii fiscale depuse online, peste 116.000, au fost depuse la administraţia fiscală din Cluj-Napoca. De cealaltă parte, cele mai puţine declaraţii fiscale au fost depuse la Huedin - 3.400.

"S-a simplificat mult activitatea la noi în instituţie prin depunerea declaraţiilor online, şi în aprilie nu a mai fost aglomeraţia din alţi ani", a spus directorul DGFP Cluj, Mihai Costin. Acesta adaugă că aproape toate declaraţiile ce trebuie depuse la DGFP, peste 93%, se depun acum prin Internet.

Corina R. este unul dintre experţii contabili din Cluj care şi-a făcut cont, a obţinut certificatul de semnătură digitală iar acum depune de acasă declaraţiile pentru cele aproape 20 de firme pe care le reprezintă, fără să se mai deplaseze la Finanţe. "Nu mai trebuie să stau la coadă, am scăpat de cozi. E mai uşor acum", spune ea.

Aproape jumătate dintre declaraţiile fiscale au fost depuse în ianuarie, este vorba în total de 59.315 declaraţii, între care trei sferturi au fost depuse online - 46.353 declaraţii, urmat de Turda - 4.500, Dej - 3.100, Gherla - 1.600 şi Dej - 612. Totodată, alte 3.000 de declaraţii fiscale au fost depuse online de contribuabilii mijlocii.

Spre comparaţie, în septembrie 2009 numărul total al declaraţiilor depuse online, în Cluj, ajungea la 600. În ianuarie 2010, numărul documentelor depuse virtual era de 1.000, iar un an mai târziu numărul crescuse de patru ori.

În evidenţele DGFP Cluj sunt înregistrate aproximativ 60.000 de firme, dintre care mai mult de trei sferturi sunt active şi depun declaraţii fiscale. Pentru a putea depune declaraţiile online, însă, toate firmele au nevoie să obţină o semnătură electronică, ce poate fi acordată doar de trei firme, toate din Bucureşti, agreate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Este vorba de CertSign, TransSped şi DigiSign. Nu doar eliberarea certificatului costă, ci şi actualizarea semnăturii digitale, 50 de euro pe an.

 

Comenteaza