Foto Prima microregiune a Clujului va îngloba 12 comune din județ
- Scris de Ziua de Cluj
- 28 Mar 2019, 12:13
- Economie
- Ascultă știrea

Teritoriul microregiunii se întinde de-a lungul șoselei Cluj-Napoca - Dej și al Someșului Mic, fiind format din localitățile Aluniș, Apahida, Bobâlna, Bonțida, Borșa, Cornești, Dăbâca, Iclod, Jucu, Mintiu Gherlii, Sic și Vultureni. Aria reprezintă teritoriul acoperit de structura de dezvoltare locală GAL Someș Transilvan.
Prima microregiune din Cluj va beneficia de un proiect complex de branding, care nu atinge doar partea de promovare, ci țintește în adâncime, la crearea de activități, evenimente și o marcă de produs, toate ale comunității locale. Proiectul vizează teritoriul a 12 comune de la nord de municipiul Cluj-Napoca.
“Un ținut care se distinge prin castelele Bánffy și a altor familii nobiliare, prin case din piatră vulcanică, prin pajiști unice care atrag fluturi speciali, prin stufărișuri ca o mică deltă transilvăneană, prin organizații care duc portul și dansul popular mai departe, prin mici antreprenori sau artiști mutați de la oraș sau prin festivaluri electrizante”, susțin reprezentanții grupului de inițiativă.
Inițiativa țintește să schimbe fața acestei zone. ”Din primele contacte în teritoriu am fost rugați să creăm rezultate și lucruri palpabile, nu doar un logo și un site sec de promovare. Oricum, noi mai implementasem proiecte de marketing sau dezvoltare pentru inițiative locale și nicidecum nu ne doream să mai ieșim cu încă o frunză sau slogan și să oprim munca acolo. Interesul nostru este să găsim soluții ca brandul să aducă impact în comunitate, iar aceasta să își asume, treptat, marca și inițiativa.
Acesta e cel mai important și mai greu lucru din toată munca noastră, să convingem lumea că inițiativa e cât se poate de serioasă și că ea se va dezvolta în timp, prin eforturi comune. Am creat o caravană prin comune, am discutat cu cei care realizează marile evenimente în zonă, am discutat cu profesori universitari, cu custozi ai ariilor naturale protejate, cu primării și autorități publice. Suntem siguri că am și omis persoane importante, dar credem că odată cu creșterea notorietății noului brand, lumea se va alătura lui."
Coordonarea directă a proiectului este realizată de Centrul pentru Branduri Locale Cluj-Napoca (CLIMB). “Echipa simțea nevoia de a împărtăși cât mai devreme și cât mai transparent experiențele întregului proces, iar astfel să atragă alături de ea și comunitatea locală dar și fani din mediul online. Astfel, nu a așteptat lansarea brandului final, și a creat o pagină pe social media care se numeste Plaiuri Noi.
Aici se anunță vizitele în teren, noutățile din cadrul echipei și noutăți despre teritoriu. Cum de curând s-a inaugurat un nou restaurant la șosea (pe ruta Dejului), cum echipa Electric Castle a lansat lista finală de trupe care concertează la festival, sau că la Castelul Banffy, 7 aprilie este ”ziua porților deschise” și oricine este invitat să vină în vizită”.
Obiectivul este de a crește un brand plin de viață. "Ținutul trebuie deschis spre un public dinamic, cu venituri ceva mai ridicate și cu apreciere spre specific local. În cazul de față, vorbim de publicul clujean, bineînțeles. Dar e nevoie de evenimente și de povești pentru a oferi experiențe atractive pentru un astfel de public.
Trebuie să existe pachete de activități cu care un vizitator să își umple o zi întreagă. În același timp, prin evenimente ai ocazia atât să întărești comunitatea locală, cât și să vinzi produsele acestora. Un rezultat final este o platformă de comunicare și promovare, urmată de o centralizare a evenimentelor sub un calendar comun și o hartă atractivă.
Ne-am dat seama că facem cel puțin la fel de multă dezvoltare regională cât și branding. Suntem un fel de oameni de marketing în bocanci. Am lăsat mai la final partea creativă a procesului de branding: strategia, numele, sloganul, logo-ul. Dar e o etapă pe care nu o neglijăm deloc. Ne uităm la trecutul și mai ales la viitorul zonei, la ce avem special aici dar și cum apropierea de Cluj-Napoca și dezvoltarea acestui municipiu influențează totul”, spun cei de la CLIMB.
Proiectul este finanțat prin Programul Național de Dezvoltare Rurală, pe măsura M2/6B "Valorificarea patrimoniului local și consolidarea identității locale". Implementarea lui durează 11 luni, se încheie la finalul acestei veri și are ca obiectiv realizarea strategiei de brand pentru teritoriul GAL Someș Transilvan.