Publicitatea pe internet a urcat cu 15% în România

Publicitatea pe internet a urcat cu 15% în România

Valoarea pieței de publicitate online din România pentru prima jumătate a anului trecut a fost de 20,3 milioane de euro, în creștere cu 15% față de același semestru din 2016, conform studiului Romanian Online Advertising, derulat de IAB și PwC.

Formatele Display Embedded (încadrate în conținut sau neintruzive) rămân cel mai utilizat mod de a face reclamă, alături de formatele de Display Social Media și publicitate în motoarele de căutare, potrivit studiului Romanian Online Advertising (ROA), derulat de IAB și PwC. Publicitatea în regim Programmatic reprezintă 19% din totalul veniturilor, iar cea pe mobil, 42%. 

Aceste trei formate au o pondere de 53% din valoarea totală a pieței de publicitate digitală. Ponderea formatelor intruzive și video a fost de 17% din totalul volumului de publicitate rulat. Ca referințe pe industrii se remarcă o creștere a bugetelor companiilor din food (+52%), financiar (+8%), telecomunicații (+1%).

Alte variații la bugete se constată la cosmetice (-15%), igienă personală (-24%), comerț online (+2%), auto-moto (+4%). Industrii cu creșteri semnificative sunt divertisment, media (+49%), aplicații casnice (+62%), retail (+84%).

“Conținutul video devine tot mai important, Programmaticul câștigă teren, încet dar sigur, în fața metodelor tradiționale de tranzacționare, iar dispozitivele mobile țintesc pragul de 50% în totalul bugetelor de publicitate digitală. Piața va depăși pragul de 50 milioane de euro în 2018, va deveni tot mai sofisticată.

Rămâne de văzut în ce măsură creatorii locali de conținut vor reuși să-și îmbunătățească serviciile digitale și să devină mai relevanți pentru consumatori pentru a rezista asaltului platformelor de social media și messaging, cu un rol tot mai important în distribuția și consumul de conținut online", spune Bogdan Belciu, asociat în PwC România. 

La nivel european, creșterea pieței de publicitate online este bazată pe mobile și pe video. Pentru 2017 se previziona o creștere cu 10% a industriei europene - ajungând la 46 de miliarde de euro.

“Trendurile investițiilor în media confirmă conținutul video ca fiind lider în preferințe, iar dispozitivele mobile sunt cele mai utilizate pentru vizualizarea conținutului. Provocarea principală este găsirea unui mix ideal între mediul digital și cele tradiționale pentru a obține rezultatele așteptate”, susține Silvia Dumitrașcu, digital marketing manager la ING Bank Romania

ROA reprezintă studiul cel mai important pentru industria locală de advertising online din România, analizând piaţa în funcție de trei criterii: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet și lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalității. Interactive Advertising Bureau este asociația industriei de marketing și publicitate interactivă din România.

Comenteaza