Raport: companiile de media au o ultimă şansă, inovarea

Raport: companiile de media au o ultimă şansă, inovarea
Companiile de media şi divertisment mai au o singură şansă - inovaţia, arată raportul unei companii de audit. Înter timp, trei sferturi dintre companiile de media şi divertisment lideri în zona digitală au acces în timp real la datele şi comportamentul clienţilor.

Companiile din industria de media şi divertisment pun procesul de inovare continuă în centrul tuturor activităţilor lor, se arată în studiul Ernst&Young "Sustaining digital leadership!". Modelele digitale au început să fie implementate în toate procesele de business - de la dezvoltarea de produse şi distribuţie, la relaţia cu consumatorul şi de la lanţurile de aprovizionare, la modelele de profit şi de management al riscului. Unul din efectele acestei transformări în curs este faptul că 70% dintre companiile identificate în studiu drept lideri digitali sunt dispuse să accepte pierderi de venituri pe termen scurt pentru a favoriza dezvoltarea digitală pe termen lung.

Companiile de media şi divertisment se află în faţa unor oportunităţi fără precedent care le pot ajuta să ofere servicii dedicate audienţelor conectate digital de astăzi, fie prin media adresate direct către consumator (D2C), fie prin cele business-to-business (B2B), arată raportul. În acelaşi timp, companiile trebuie să facă faţă şi provocărilor - de la schimbările rapide în comportamentul clienţilor, la tehnologiile cu evoluţie rapidă din zona mobilităţii inteligente, a reţelelor sociale, din cloud computing şi big data analytics.

Domeniul emergent reprezentat de big data, care este esenţial pentru noile companii multi-platformă de media şi divertisment, orientate către client, oferă un exemplu relevant atât în ceea ce priveşte paşii importanţi de urmat cât şi provocările dure care se menţin - chiar şi pentru liderii digitali, subliniază Ernst&Young.

Studiul arată că 85% dintre liderii digitali doresc să construiască relaţii directe cu clienţii. Concluziile studiului subliniază faptul că acest tip de relaţii reprezintă fundamentul pentru o nouă "intimitate radicală", bazată pe un profil de 360 de grade al comportamentului şi dorinţelor clienţilor atunci când accesează tehnologiile mobile, reţelele sociale, când sunt on-line, la domiciliu, în săli de spectacol sau la locul de muncă.

De exemplu, 77% dintre liderii digitali spun că au acces la datele clienţilor în timp real, 64% dintre ei consideră "crearea unei culturi a inovării" o prioritate strategică, iar 57% acordă o importanţă similară "ascultării dorinţelor clienţilor şi evaluării interacţiunii cu aceştia". Combinaţia dintre aceste două strategii face posibilă punerea relaţiei cu audienţa în centrul demersului inovativ.

"Chiar dacă în momentul de faţă aceste concluzii ale studiului pot părea departe de piaţa din România, este suficient să observăm că şi aici clienţii finali au deja un control fără precedent asupra consumului de conţinut, pe toate coordonatele - cum, când şi unde", spune directorul de marketing al companiei de audit, Elena Badea. "Inovarea continuă permisă de noile tehnologii transformă interacţiunea companiilor de media cu clienţii lor şi cere o cu totul altă abordare. Niciun produs sau serviciu nou, de unul singur, nu mai poate constitui `soluţia`.Câştigătorii vor fi cei care vor şti să construiască sisteme, procese şi culturi organizaţionale care să genereze constant inovaţii validate de reacţia în timp real a clienţilor".

Companiile de media şi divertisment se confruntă adesea cu problemele generate de operarea cu big data. Acestea includ informaţii generoase, colectate pe măsură ce clienţii accesează, se implică sau renunţă să vizualizeze anumite conţinuturi sau servicii oferite. Companiile din media şi divertisment se văd nevoite să analizeze fiabilitatea datelor colectate, dar şi să-şi dezvolte abilităţi şi instrumente necesare pentru a putea folosi toată această informaţie în dezvoltarea de produse noi sau în generarea de informaţii relevante pentru demersul lor de marketing.

• Fiabilitatea datelor colectate reprezintă o provocare pentru 49% dintre liderii digitali.
• Doar 19% dintre ei spun că reuşesc să integreze, în prezent, informaţiile despre clienţi pe toate canalele de distribuţie.
• Doar 41% dintre liderii digitali folosesc analiza de date pentru a îmbunătăţi segmentarea audienţei şi pentru a ameliora anumite funcţionalităţi, plecând de la lecţiile învăţate din implementările din trecut.
• 39% dintre liderii digitali spun că încă nu reuşesc să valorifice informaţiile generate de analizele big data.

Alte concluzii ale raportului:

• Liderii digitali sunt mult mai dispuşi să reducă investiţiile în media tradiţionale în favoarea iniţiativelor digitale, pe măsură ce îşi regândesc produsele şi modele de business (cazul a 65% dintre liderii digitali şi 48% din restul companiilor).
• Între 64 şi 70% dintre liderii digitali spun că folosesc social media pentru branding, interacţiunea cu clienţii şi dezvoltarea şi distribuţia de produse, în timp ce doar 49-52% dintre celelalte companii utilizează canalele sociale în acest scop.

Raportul EY - "Sustaining digital leadership!" - are la bază un sondaj derulat cu peste 550 de directori executivi din companii de media şi divertisment şi de tehnologie de la nivel global, precum şi cercetări, date şi analize furnizate de parteneri EY. Respondenţii din sondaj provin din domenii precum publicitate, transmisiune prin cablu , publishing şi servicii deinformare, divertisment, jocuri interactive, muzică şi reţele sociale, precum şi din domeniul tehnologiei.

Rezultatele studiului ofera informaţii cu privire la strategiile de creştere digitală, la modele de business şi metodele de implicare a clientului, pe care companiile le urmăresc şi le dezvoltă pentru a-şi menţine poziţia de lideri în industria de media şi divertisment, în era digitală.

Acesta este cel de-al doilea raport din cadrul seriei Digital Leadership Study realizat de EY Global Technology Center şi Global Media & Entertainment Center. Primul raport Digital Agility Now! a fost publicat în iunie anul trecut.

Ernst&Young are 175.000 de angajaţi în 728 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 25,8 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2013. În România şi Republica Moldova EY are 500 angajaţi în sediile din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău.

Comenteaza