Renovarea, ca strategie de vânzări. Hervis închide magazinul din Cluj

Renovarea, ca strategie de vânzări. Hervis închide magazinul din Cluj
Primul mare magazin internațional de articole sportive inaugurat la Cluj își închide în curând porțile, pentru renovare.

„ÎNCHIDEM! Ultima şansă. Toate articolele de încălţăminte de vară la ½ preţ. Reduceri între 18-22.08.2016”. Acesta este anunţul cu care magazinul întâmpină acum amatorii de sport. Oficialii Hervis Sports și Polus Center nu au oferit explicații suplimentare, contactați de ZIUA de CLUJ.

Angajații de la Hervis Cluj susțin că este vorba despre o închidere temporară. "Magazinul intră în renovare", a motivat o vânzătoare. Unitatea este acum plină de afișe cu "ÎNCHIDEM", fără termen pentru redeschidere. Totuși, Hervis a mai practicat acest tip de anunțuri în România, ca strategie de vânzări, atât la București, cât și la Arad.

În cazul Clujului, un anunț de pe internet cuprinde, undeva în stânga, pe verticală, și informația despre intrarea în renovare, însă cu litere mici, ca trimitere la "steluță". De remarcat că anunțul inițial al Hervis Cluj, de pe rețeaua de socializare Facebook, preciza că lichidările de stoc vor avea un preț redus cu 70%.

Austrieci în chirie la austrieci

Hervis Sports and Fashion SRL aparţine grupului Spar Austria, care deţine toate părţile sociale, un concern de retail înfiinţat în 1954, în Austria. Acesta îşi mai desfăşoară activitatea în Italia, Germania, Slovenia, Ungaria, Croaţia şi România. Grupul activează la nivel european cu mărci şi tehnologii de vârf, grupate în trei mari domenii de activitate: food retail (Spar, Eurospar, Interspar), shopping-centers (SES Spar) şi retail de articole sportive (Hervis Sports). 
 
Afacerile grupului se ridicau în 2014 la 425 de milioane de euro. Hervis Sport und Modegesellschaft, cu activitate în domeniului retail sportiv, a fost creată în 1973, având centrala la Wals-Salzburg (Austria). Compania avea, în primăvara lui 2015, 87 de magazine în Austria, respectiv 102 filiale în Slovenia, Ungaria, Cehia, Germania, Croaţia şi România. În cele 189 de magazine activau 2.800 de angajaţi, dintre care 250 de ucenici. 
 
Motoul reţelei este Hervis Get Movin’, simbolizând dedicarea pentru un stil de viaţă mai bun prin mişcare. Hervis este unul dintre marii susţinători ai sportului în Europa, fiind partener în organizarea majorităţii evenimentelor pentru amatori şi profesionişti acolo unde activează. HervisCup, Vienna City Marathon, Prag Marathon, Antenne Snowtour şi Swatch Snow Mobile sunt evenimentelor sportive cu tradiţie în Europa pe care Hervis le-a susţinut de-a lungul timpului.
 
Produsele a 40 de branduri internaţionale şi proprii sunt oferite în reţeaua Hervis, fiind dedicate activităţilor zilnice recreative şi sporturilor indoor şi outdoor. Mărcile proprii sunt Kilimanjaro, Benger, Cygnus, Snoxx, X-Fact, Denali. Hervis România înregistra anul trecut afaceri de 105 milioane de lei, în creştere de la 84 de milioane în 2014, în timp ce profitul net s-a majorat de la 2,1 la 5,4 milioane. Filiala avea 175 de angajaţi, în urcare faţă de 164 în anul precedent. 
 
Concurenţă dură: Decathlon şi Intersport
 
Polus Center Cluj (PCC) a fost primul centru comercial din România în care austriecii au intrat în competiţie directă cu marii contracandidaţi precum Intersport şi Decathlon. În PCC mai există magazine pe profil sportiv precum Adidas, Adis Sports, Eurosport DHS, Andu, dar şi New Yorker are o componentă sportivă.

La începutul acestui an, conducerea Hervis România anunţa cinci noi magazine în ţara noastră pentru 2016. Acum reţeaua naţională cuprinde 10 unităţi, dintre care cinci în Bucureşti (Vulcan Value Center, Sun Plaza, Mega Mall, Militari Shopping Center, Park Lake), dar şi în Timişoara, Piteşti, Târgu-Mureş, Arad şi Cluj.  
 
PCC se află în proprietatea Immofinanz, grup imobiliar austriac ce dezvoltă proiecte în Europa Centrală şi de Est, cu investiţii comerciale similare în Baia Mare, Constanţa şi Piteşti. Immofinanz deţine 380 de proprietăţi, cu un portofoliu de 5,8 miliarde de euro. 
 
Deschis în 2007, Polus Cluj are o suprafaţă totală de 27,7 ha, una construită de 7,5 ha, dintre care 6,2 ha suprafaţă închiriabilă. Complexul din Floreşti include în jur de 200 de magazine, are 1.800 de locuri în cele opt săli de cinema, 600 de locuri în zona de restaurante şi o parcare pentru 2.500 de maşini. Cele mai noi unităţi deschise sunt Timeout, Top Shop, Charm, Bedding and More, Photo Booth, Enel. 
 
În celălalt mall al Clujului, Iulius, nu există un mare magazin de profil, dar sunt prezente Adidas, Nike, Calcio Sport, Kox, U-man, „U” Cluj. Iulius Cluj, o investiţie de 80 de milioane de euro cu o suprafaţă închiriabilă de 5 ha, cuprinde 230 de magazine, cinematograf cu 10 săli, parcări cu 2.000 de locuri. În vecinătate, grupul lui Iulian Dascălu a ridicat şi două clădiri de birouri.

UPDATE

"Magazinul Hervis din incinta Polus Center nu se va închide definitiv. Acesta va intra în renovare în perioada 23-24 august 2016" a confirmat, luni, biroul de presă al complexului comercial.

Comenteaza