Rețeaua de modă Pepco vrea să se extindă la Cluj. A depășit deja Zara și H&M

Rețeaua de modă Pepco vrea să se extindă la Cluj. A depășit deja Zara și H&M
Lanțul polonez de magazine a ajuns la 250 de unități în țara noastră | Foto: Alba 24

Grupul polonez de îmbrăcăminte, produse de casă și decorative Pepco și-a anunțat expansiunea în orașele Cluj-Napoca, București și Iași, în tentativa sa de a ajunge în România la afaceri de 1 miliard de euro.

Inițial, compania a început să își deschidă magazine în marile orașe ale țării noastre, dar a ajuns apoi și în localităţi de doar câteva mii de persoane, potrivit ZF. „Primul magazin din România l-am deschis în 2015, iar apoi ne-am extins puternic astfel că acum reţeaua numără 237 de unităţi. La finalul lunii septembrie vom depăşi pragul de 250 de magazine în România.

Avem afaceri de 250 de milioane de euro, depăşind Zara sau H&M. Vrem ca în cinci ani să ajungem în România la 500 de magazine. Suntem prezenţi în 11 ţări, din Estonia până în Bulgaria, pe o distanţă de 3.000 km. Acoperim o piaţă cu 100 de milioane de consumatori“, a declarat Marcin Stanko, director operaţional al grupului Pepco.

Grupul are peste 1.700 de magazine în 11 ţări, iar cifra de afaceri estimată pentru 2019 este de 2 miliarde de euro. România este a doua piață importantă pentru grup, după Polonia. „În fiecare an deschidem 300 de magazine, dintre care 50 doar în România. Doar în Polonia avem un ritm de expansiune mai rapid, dar în anii ce vor urma focusul va fi aici“.

Executivul polonez adaugă că e suficient spaţiu pe piaţă pentru a dubla acest număr de magazine în România. Ceea ce diferenţiază Pepco de alţi retaileri ca H&M sau Inditex este faptul că poate merge peste tot. Piaţa totală de modă se cifrează la 5 miliarde de euro, sumă ce include banii cheltuiţi pe haine, pantofi, echipamente sportive.

Implicați în proiectul Kika de la Cluj

Pepco este deţinut de grupul Steinhoff, aflat acum în restructurare. Steinhoff a anunţat deja vânzarea unor divizii, însă nu a făcut public planul pentru Pepco. Grupul are în subordine un proiect major la Cluj, un complex de amenajări interioare de 14 milioane de euro în comuna Florești, gestionat de rețeaua Kika.

VEZI Viitorul magazin Kika, în topul proiectelor de retail

Terenul pentru proiect a fost vândut de Metro către Kika. Beneficiarii investiției de la Cluj nu au dat un termen pentru data finalizării. Din 2013, Kika a devenit parte a grupului Steinhoff, cu sediu inițial în Germania, apoi mutat în Africa de Sud - a doua companie pe plan mondial pe piaţa de mobilă. În afară de Pepco, Steinhoff mai deține acțiuni la compania de investiții imobiliare Atterbury Europe.

 

Comenteaza