Se pun marcajele pe viitorul tronson funcțional al Autostrăzii Transilvania

Se pun marcajele pe viitorul tronson funcțional al Autostrăzii Transilvania

Lucrările finale la noul sector circulabil al Autostrăzii Transilvania (A3), dintre județele Mureș și Cluj, au fost prezentate de către una dintre direcțiile regionale ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

Pe lotul de 18 km dintre Iernut și Chețani, parte a A3, în județul Mureș, antreprenorul montează parapetul de siguranță și aplică marcajele rutiere. Așternerea straturilor de asfalt a fost finalizată, dar mai sunt câteva retușuri de făcut la lucrările de taluzare, la sistemul de afișaj electronic și trebuie realizat și racordul cu lotul vecin, Ungheni - Iernut, aflat deja sub trafic.

Asocierea Astaldi - Max Boegl a intrat pe ultima sută de metri cu lucrările pe tronsonul de 17,9 km al A3. Zilele următoare va fi deschisă circulația prin varianta definitivă a nodului rutier Iernut, acesta fiind finalizat, inclusiv marcajele rutiere, conform Asociației Pro Infrastructură (API).

“Așteptăm cu interes aplicarea marcajelor pe sectorul de autostradă, astfel încât în aproximativ două săptămâni să poată fi organizată recepția la terminarea lucrărilor”, susțin reprezentanții API.

De asemenea, CNAIR anunță că pe nodul Chețani, parte a Lotului Chețani - Câmpia Turzii, antreprenorul a terminat  lucrările la terasamente și în aceste zile sunt așternute straturile de asfalt. În paralel va începe și montarea parapetului metalic și alte amenajări de siguranță rutieră.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza