The Beretmaker | Tânăra care și-a transformat pasiunea în afacere la Cluj după ce și-a pierdut locul de muncă în pandemie

The Beretmaker | Tânăra care și-a transformat pasiunea în afacere la Cluj după ce și-a pierdut locul de muncă în pandemie
| Foto: Facebook - ZAD Illustrations

Cu doar 400 de euro, o tânără a pornit o afacere de succes la Cluj, după ce pandemia a dus la pierderea locului de muncă pe care îl avea de șapte ani și a forțat-o să lucreze pe cont propriu. Ca și în filmul The Dressmaker, la unele berete tânăra este ajutată de mama ei, cea care a învațat-o să brodeze în copilărie.

ZAD Illustrations este numele afecerii de la Cluj-Napoca care inițial a fost doar o pasiune a Dianei Zadic pentru desen și broderie. 

Totul a început pe Instagram, unde Diana îşi posta propriile picturi, pentru a primi feedback din partea urmăritorilor. Mai târziu, a ales să dezvolte acest hobby într-un business care să-i aducă şi venituri. Tânăra este originară din Bistrița, iar acum câțiva ani s-a mutat în Cluj-Napoca, unde a dat startul afacerii cu broderie și desen.

„Beretele au prins cel mai bine la public“

„Acum doar asta fac, nu mai am alt job. Cred că doar dacă te implici foarte mult timp poţi să faci din hobby un business. Am ales să fac accesorii pentru femei - mănuşi, berete, portfarduri, jurnale, dar şi ilustraţii şi cărţi poştale. Fac şi tricouri şi îmi doresc să fac mai multe articole vestimentare. Beretele însă au prins cel mai bine şi din prima la public“, a povestit Diana Zadic pentru ZF.

După pierderea locului de muncă a investit 400 de euro pentru a tansforma pasiunea pentru broderie în afacere la Cluj

Realizarea unei berete durează în mod normal între şase şi opt ore, însă timpul alocat poate ajunge şi la douăsprezece ore, dacă modelul este mai complex.

„Publicul este format majoritar din femei, dar şi din bărbaţi care cumpără pentru iubitele sau mamele lor. O beretă costă de la 160 de lei până la 200 de lei. Am însă în plan să fac şi câteva modele mai simple, cu preţuri mai mici“, a mai spus Diana.

Celelalte produse costă între 9 lei - o felicitare sau o carte poştală, şi 200 de lei - jurnalele de pildă.

Plan pe 5 ani pentru succes internațional

Tânăra spune că la începutul antreprenoriatului, a gândit un plan de afaceri pe cinci ani de zile, iar principalul obiectiv a fost acela de a deveni cât mai cunoscută, obiectiv care a fost atins.

„În următorii ani îmi doresc să am un atelier, să lucrez cu oameni care înţeleg ce fac, cu o croitoreasă, îmi doresc expoziţii personale. În viitor, mi-aş dori să ajung cunoscută şi internaţional şi să ofer locuri de muncă“, afirmă Diana Zadic.

Și-a pierdut locul de muncă și a început afacerea

Creativitatea stă la baza afacerii ei. Diana obișnuia încă din copilărie să-şi îmbogăţească hainele cu broderii sau mărgele, să-şi facă propriile accesorii sau haine şi să ofere cadouri realizate de ea. Astăzi, natura este cea mai mare sursă de inspiraţie. Când a fondat businessul, rămăsese fără locul de muncă pe care îl avea de şapte ani.

Tânăra a învătat să brodeze de la mama ei, care o mai ajută din când în când cu unele produse. În rest, Diana se ocupă de tot în afacere, de la activitatea de creaţie, brodare, fotografie, la discuţii cu clienţii, până la gestionarea comenzilor, ambalare şi livrare

„De profesie sunt designer textil, am studiat la Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca, atât la licenţă, cât şi la masterat. Însă pasiunea pentru modă am avut-o mereu şi imediat după terminarea studiilor am început să lucrez ca designer grafic şi vestimentar pentru două branduri care vindeau haine în Rusia şi în Italia“, povestește Diana.

Afacere de apartament

„Totul se petrece în propriul apartament, dar sper ca pe viitor să am posibilitatea să îmi mut toată activitatea într-un atelier propriu zis. Cu toate că ceea ce fac nu necesită un spaţiu enorm, au început să se strângă foarte multe materiale şi obiecte şi e mai greu să lucrezi de acasă“, spune Diana Zadic.

Comenteaza