Transilvania Construcții își deschide parc logistic la Bacău. Cu cine se bate în Moldova

Transilvania Construcții își deschide parc logistic la Bacău. Cu cine se bate în Moldova

Societatea clujeană Transilvania Construcții va livra în a doua jumătate a anului primele spații din noul parc industrial-logistic din Bacău. Concurența în zona respectivă a devenit acerbă. 

Bacăul este țintit de Transilvania Construcții Cluj, care și-a exprimat interesul de a se dezvolta pe sectorul industrial-logistic cu un parc logistic la Bacău, conform Profit. Compania estima că primele spații vor fi livrate în a doua jumătate a lui 2019.

Un pas important a fost făcut de retailerul german Lidl, ce a inaugurat în apropierea orașului Roman al cincilea său centru logistic din țară. Profi are închiriat un centru logistic de la WDP tot lângă Roman. În strategia de dezvoltare a companiei Element Industrial, înființată de Ionuț Dumitrescu și de Muler Onofrei, zona Moldovei reprezintă o opțiune concretă, lipsa competiției și disponibilitatea forței de muncă fiind argumente puternice.

„Ne uităm la Sibiu, Craiova, Bacău, Timișoara, Turda. În unele dintre aceste localități avem opțiuni de cumpărare a unor terenuri. Bacăul prezintă interes. Încercăm să fim dezvoltator de nișă. Dacă sunt trei dezvoltatori la Cluj, în localitatea Florești, noi nu vom cumpăra un al patrulea teren acolo. Infrastructura în Bacău este bună, chiar dacă se poate mai bine. Acum vor să facă centura“, a declarat Muler Onofrei, managing partner al Element Industrial.

Dumitrescu și-a exprimat opțiunea de a cumpăra un teren de peste 10 ha în regiunea Moldovei pentru un al doilea proiect prin Element Industrial. Bacău este o opțiune pe masa investitorului. Disponibilitatea forței de muncă a fost un argument favorabil dezvoltării de proiecte logistice în Moldova printre marii jucători din domeniu, precum CTP sau P3, însă lipsa șoselelor de mare viteză îi ține încă departe de această zonă și grupați în jurul Bucureștiului sau în Transilvania.

În ultimul deceniu, comerțul în România a cunoscut o adevărată explozie, angrenând dezvoltarea sectorului logistic. De la vânzări de 12,5 miliarde de euro în 2008, retailerii clasici au ajuns în 2017 să vândă de 16,2 miliarde. În paralel, vânzările realizate de retailerii online au crescut exponențial, de la 0,3 miliarde de euro în 2009 la 2,8 miliarde în 2017, conform unui studiu realizat de Academia de Studii Economice. 

Comenteaza