Video Un lanț de cafenele din Cluj se va extinde în toată țara

Un lanț de cafenele din Cluj se va extinde în toată țara

Rețeaua Captain Bean, fondată la Cluj-Napoca, a anunțat se va extinde anul acesta cu 10 unități în sistem de franciză în țară. Sunt vizate îndeosebi orașele universitare.

Acum acesta are nouă cafenele în Cluj, dintre care doar una în sistem franciză, conform Wall Street. Cu două contracte presemnate în Oradea și București, planul rețelei este să ajungă la 10 cafenele în franciză, țintind atât orașe mari, cu centre universitare ca Timișoara, Iași sau Sibiu, cât și mici, cu peste 30.000 de locuitori.

„Este important să ajungem la șapte locații deschise, ca să vedem cum funcționăm ca echipă, să vedem potențialul echipei și să punem și mai bine la punct tot ce înseamnă sistem și strategie. În orașele mari intri cel mai ușor, aici găsești și oameni care să aibă și informațiile antreprenoriale necesare și puterea financiară de a cumpăra o franciză”, a declarat fondatorul Bogdan Pandea.

Taxa de intrare în franciză este de 5.000 de euro și include trainingul și consultanța în materie de locație. Investiția în spațiu este de 1.000 euro/mp. Taxa de redevență este de 5,5%, iar taxa de marketing este de 3% din cifra de afaceri.

Captain Bean are trei formate: chioșc, locații stradale, unde concurența este mare, iar amplasarea este foarte importantă și puncte în clădiri de birouri, unde publicul este captiv. Majoritatea clienților sunt de sex feminin, studente sau angajate în corporații, iar cele mai consumate băuturi sunt flat white și caffee latte.

Competiția a crescut pe piața clujeană, apărând operatori locali precum Coffee Cup sau Meron, iar jucători care și-au început afacerea în București vizează extinderea, precum Coffee 2 Go și 5 to Go.

În cei șase ani de activitate, Pandea a încheiat 70 de contracte de angajare și a ajuns la o echipă de 18 de persoane: 14 lucrează în cafenele, iar patru se ocupă de franciză, trainingul angajaților, dezvoltarea produselor și marketing.

În 2019, Captain Bean a avut afaceri de 250.000 de euro, profitabilitatea unei locații fiind de 20-25% din cifra de afaceri, generată de amplasarea locației: cu clienți captivi și chirii bune sau stradală, cu o chirie scumpă, dar cu mult trafic.

Comenteaza