Centru de Studii Africane inaugurat vineri la Cluj

Centru de Studii Africane inaugurat vineri la Cluj
Un centru de Studii Africane şi un Centru de Reuşită Universitară vor fi inaugurate vineri la Cluj.

Cele două centre funcţionează în cadrul Universităţii "Babeş-Bolyai" şi vor fi inaugurate în 18 octombrie, în clădirea Facultăţii de Studii Europene.

La deschidere vorbesc rectorul UBB Ioan Aurel Pop, prorectorul Călin Rus, ambasadorul Marocului Faouz El Achchabi, directorul departamentului de Instituţii Francofone din cadrul Ministerului Afacerilor Externe Victoria Popescu, directorul Biroului Europa Centrală şi Orientală al AUF Abderrahmane Rida, Claudia Pleșa, reprezentantă a Organizației Internaționale a Francofoniei, Michel Roy, atașat al Ambasadei Franței în România, profesorul Stephanie Burton, Vice-Președinte al Universității din Pretoria (Africa de Sud), Brice Sinsin - rectorul Universității Abomey-Calavi (Benin), Richard Davis - vicepreşedintele Universității Charles de Gaulle Lille 3 (Franța), Benoît Bavouset - directorul Institutului Francez din Cluj și conferenţiarul Sergiu Mișcoiu, responsabil pentru cele 2 centre din partea UBB.


Centrul de Studii Africane urmăreşte să coordoneze rețele academice și de cercetare cu partenerii africani, dar și gestionarea proiectelor științifice la nivel instituțional cu universități din Africa.

Primul proiect implementat de Centrul de Studii Africane va fi EARTHe (European and African Resource for Transcontinental Higher Education), program finanțat de către Grupul Santander, derulat în parteneriat cu Universitatea Rovira i Virgili (Spania) și Universitatea Sapientia (Italia). Prima întâlnire de lucru a proiectului va avea loc în perioada 17-19 octombrie 2013 la UBB.


Centre de réussite universitaire (Centrul de reușită universitară) este un proiect pus în practică la UBB, sub coordonarea Agenției Universitare a Francofoniei (AUF). Centrul de reușită universitară dorește să devină un spațiu dotat cu cele mai inovative resurse didactice și pedagogice, având ca scop modernizarea procesului de învățare-predare, cu referire, în special, la programele francofone.

Etichete
Comenteaza