Şcoală după şcoală. O şansă în plus pentru 160 de copii din familii defavorizate

Şcoală după şcoală. O şansă în plus pentru 160 de copii din familii defavorizate
160 de copii care provin din familii defavorizate vor avea, în noul an şcolar, o şansă în plus pentru o educaţie de calitate. Aceştia vor fi incluşi într-un program prin care li se asigură cadrul necesar să poată studia şi după orele de curs, fără a simţi presiunea lipsurilor cu care se confruntă familiile lor.

Copiii care vor beneficia de acest proiect provin de la patru şcoli din Cluj-Napoca. Programul "Şcoală după şcoală" este implementat de Direcţia de Asistenţă Socială şi Medicală a Primăriei Cluj-Napoca, în parteneriat cu Fundaţia United Way România şi cu instituţiile de învăţământ implicate.

Potrivit hotărârii de Consiliu Local, cheltuielile din cadrul programului „Şcoală după şcoală", de 195.840 de lei, sunt suportate din bugetul Direcţiei de Asistenţă Socială şi Medicală şi se repartizează astfel: 110.160 de lei pentru 90 de elevi de la Şcoala Gimnazială Traian Dârjan, 36.720 de lei pentru 30 de elevi de la Şcoala Gimnazială Nicolae Iorga, 36.720 lei pentru 30 de elevi de la Şcoala Gimnazială Octavian Goga, 12.240 de lei pentru 10 elevi de la Şcoala Horea.

Obiectivele generale ale acestui proiect sunt dezvoltarea şi diversificarea serviciilor alternative de educaţie, după orele de curs, în vederea petrecerii timpului liber într-un mod util şi a consolidării cunoştinţelor predate la clasă, precum şi servirea în cadrul programului a unei mese calde.

Din cele 36 de săptămâni, însumând 175 de zile lucrătoare, conform ordinului ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice privind stuctura anului şcolar, durata estimată a programului „Şcoală după şcoală" este de circa 136 de zile lucrătoare.

Iniţial, acest program a fost implementat ca proiect pilot în anul 2013-2014 la Şcoala Gimnazială
Traian Dârjan, unitatea de învăţământ în care au fost identificaţi cei mai mulţi elevi proveniţi din familii marginalizate şi excluse social sau expuse riscului marginalizării.

Conform raportului privind derularea acestui program în anul şcolar precedent, copiii înscrişi în proiect au beneficiat de servicii educative şi ajutor la teme, au fost realizate vizite în familiile elevilor selectaţi (urmate de anchete sociale, planuri de intervenţie pentru copii şi rapoarte de consiliere), au fost consiliaţi părinţii şi au fost evaluate rezultatele şcolare ale elevilor înscrişi în proiect.

În ceea ce priveşte proiectul care urmează a fi derulat în anul şcolar 2015/2016, responsabilii au în vedere următoarele măsuri: continuarea activităţilor de educaţie nonformală şi condiţionarea participării la acestea în funcţie de prezenţa copiilor la şcoală şi la activităţile formale, recrutarea mai strictă a personalului didactic, asigurarea unui mediator comunitar pentru însoţirea copiilor la şcoală, organizarea şcolii de vară pe perioada vacanţei mari.

Comenteaza