3 miliarde lei pentru primele două tronsoane din modernizarea căii ferate Cluj–Episcopia Bihor: trenurile vor circula cu 120 - 160 km/h

3 miliarde lei pentru primele două tronsoane din modernizarea căii ferate Cluj–Episcopia Bihor: trenurile vor circula cu 120 - 160 km/h
Trasele trenurilor care trec prin Gara Cluj-Napoca sunt înțesate de restricții de viteză | Foto: Florin Popa

CN CFR SA a lansat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare pe secţiunile Cluj - Aghireş (lotul 1) şi Aghireş - Poieni (lotul 2), aferente obiectivului privind electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor.

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 2,97 miliarde lei fără TVA.  

”Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secţiunile Cluj - Aghireş (lotul 1) şi Aghireş - Poieni (lotul 2), aferente obiectivului “Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihorˮ, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă”, a anunţat CFR.  

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 2.978.055.955,73 lei fără TVA, din care 1.505.138.213,54 lei fără TVA, pentru lotul 1 Cluj - Aghireş, respectiv 1.472.917.742,19 lei fără TVA, pentru lotul 2 secţiunea Aghireş - Poieni, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar.  

Obiectivul general al celor 2 contracte de prestări servicii este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate, precum şi îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:  

- creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h pe întregul tronson;  

 - modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare)   - modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

  - modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor;

  - facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi;

   - montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;

  - construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

  - modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

   - maximizarea capacităţii de tranzit;

   - asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii si haltele de miscare

   - instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

   - modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.  

”Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Cluj - Aghireş (lotul 1) şi Aghireş - Poieni (lotul 2), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar”, arată CFR. Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel:  6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie a obiectivului este de minimum 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 14 februarie 2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.  

Comenteaza