Autostrada suspendată. Clujenii care vor să construiască podul peste Someş

Autostrada suspendată. Clujenii care vor să construiască podul peste Someş
Şapte firme şi consorţii au depus oferte pentru finalizarea unui tronson din Autostrada Transilvania, conform Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Două dintre asocieri conţin societăţi clujene: Nord Conforest, a fraţilor Aşchilean, şi Construcţii Napoca, a lui Ioan Bene.

Este vorba despre "Finalizarea lucrărilor la Nodul Gilău și conexiunea dintre Secțiunea 2B cu Subsecțiunea 3A1, Autostrada Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea". Mai exact: construirea podului peste Someş. 

Firmele şi consorţiile care au depus oferte sunt: Asocierea: Copisa Constructora Pirenaica S.A. - S.C. Copisa Construcții S.R.L., Asocierea Delta Con S.R.L. Dorohoi - Alveare Group Consorzio Stabile Italia, Asocierea ICM SPA - Nord Conforest SA (a fraţilor Aşchilean), Implenia Baugesellschaft m.b.H., Asocierea Societatea Comercială De Construcții Napoca S.A. (a lui Ioan Bene) - Ricciardello/Construzioni SRL - Aduro Impex SRL, Tirrena Scavi Spa Italia şi Viarom Construct S.R.L.

În conformitate cu noile prevederi legale în materia achizițiilor publice, Comisia evaluează ofertele depuse.

Tronsonul de 8.7 km din Autostrada Transilvania, dintre Gilău şi Nădăşelu, este gata în proporţie de 86% şi se estimează că va fi finalizat complet în iunie 2017. Cu toate acestea, nu va fi funcţional decât după finalizarea lucrărilor la podul peste Someş - aprilie 2018. 

Acest pod a fost inclus iniţial în lotul de autostradă pe care trebuiau să-l facă americanii de la Bechtel, dar acest lucru nu s-a întâmplat.

În 2013 a fost reziliat contractul pe care Bechtel îl avea cu statul român. Interesant este faptul că atunci când s-au licitat cei 8,7 km dintre Gilău şi Nădăşel, în 2011, nu a fost cuprins şi acest pod în lucrare, pentru că la acel moment era în lucru la Bechtel rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău-Nădăşel.

În 2014 a mai fost o tentativă de realizare a acestui pod, dar ea a eşuat. Atunci a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, însă, anulată, pe motiv că ofertele ar fi fost neconforme. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul lor se ridică la 258 de milioane de lei, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat.

 

Comenteaza