News alert Video CNAIR, recepţie pe un lot din tronsonul Câmpia Turzii – Târgu Mureş. Mâine, pe încă unul

CNAIR, recepţie pe un lot din tronsonul Câmpia Turzii – Târgu Mureş. Mâine, pe încă unul

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a recepţionat, marţi, lotul de 10 kilometri din Autostrada Târgu Mureş – Câmpia Turzii construit de austriecii de la Strabag.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vrea să dea miercuri în trafic circa 14 kilometri din autostrada Câmpia Turzii – Târgu Mureş. După ce azi a recepţionat lotul Ungheni – Ogra construit de austriecii de la Strabag, mâine comisia merge pe lotul Ogra – Iernut al nemţilor de la Geiger, au spus pentru Economica.net reprezentanţii CNAIR.

CNAIR a postat imagini de la recepţia lotului de peste 10 kilometri, construit de Strabag.

"Acum ne întoarcem de la recepţia pe lotul Ungheni – Ogra şi analizăm datele. Mâine mergem pe lotul Ogra – Iernut şi la Iernut", a spus Alin  Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, a anunţat încă de luni că marţi şi miercuri urmează să fie recepţionaţi cei 14 kilometri de autostradă.

„Mâine şi poimâine se mai dau în trafic 14 kilometri. Acolo autostrada se termină într-un drum naţional. Apoi este o trecere la nivel cu calea ferată. Am luat legătura cu cei de la CFR, am găsit o soluţie inteligentă la barieră. Timpii de aşteptare vor fi foarte scăzuţi. Este o soluţie temporară. Sperăm că la anul vom avea pasaj peste calea ferată şi peste drum”, declara luni Narcis Neaga, directorul general al CNAIR, într-un interviu pentru DCNews.

 Şi Asociaţia Pro Infrastructură a transmis marţi că "astăzi și mâine (11 şi 12 decembrie 2018, n.red) comisiile de recepție vor fi prezente pe cele două loturi de 13,7 km între Iernut, Ogra și Aeroport Târgu Mureș, construite de Geiger, respectiv Strabag. Dacă nu apar modificări sau surprize, probabil că mâine se va deschide traficul. Nimic nu este sigur 100%". Reprezentanţii API au spus şi că Poliția Rutieră și autoritățile implicate sunt de acord cu soluția giratoriului temporar executat fix în capătul autostrăzii, pe aliniament, la câțiva pași de trecerea (cu barieră) la nivel cu calea ferată. 

"Solicităm tuturor șoferilor să circule cu prudență și să respecte limitele de viteză impuse. Cerem responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să se îngrijească de întreținerea semnalizării și de aderența corespunzătoare a asfaltului (deszăpezire, materiale antiderapante), astfel încât riscul de accidente (generat de cozile de vehicule care așteaptă la barieră) să fie menținut la un nivel cât mai scăzut", cere ONG-ul pentru infrastructură. 


Autostrada Câmpia Turzii - Ogra -Târgu Mureș: 51,7 km cu finanţare europeană 

Obiectivul construcţiei autostrăzii Târgu Mureș-Ogra-Câmpia Turzii este de a realiza o legătură între Municipiul Târgu Mureș și Municipiul Cluj-Napoca cu asigurarea continuității sectorului de autostradă 2B Câmpia Turzii-Cluj Napoca Vest (Gilău), cu sectoarele 2A și 1C.

"Obiectivele specifice ale proiectului se referă la  construcția, până în 2019, a 51.796 km de autostradă nouă 2x2 împreună cu 4,7 km de drum de legătură 2x2 spre Târgu Mureș, a 13 poduri, 30 de pasaje, 2 viaducte, o parcare, un Centru de Mentenață și Coordonare, un spațiu de Service, un punct de lucru pentru mentenață și 5 intersecții rutiere (dintre care 4 intersecții rutiere și 1 intersecție semi-rutieră)", se arată într-un document al CADNR. 

Valoarea totală a  proiectului este de 1.826.928.177,05 lei (inclusiv TVA), finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională -1.513.061.739,95 lei, 25% contribuția națională (bugetul de stat) -378.265.434,99lei, iar restul de 313.866.437,10lei reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

 

 

Comenteaza