Video Cum progresează lucrările la podul care leagă autostrăzile din jurul Clujului

Cum progresează lucrările la podul care leagă autostrăzile din jurul Clujului

Asociaţia Pro Infrastructură (API) a publicat o nouă înregistrare video cu şantierul autostrăzii Gilău - Nădășelu, care va fi deschisă circulaţiei auto în 2019, atunci când va fi dat în folosinţă podul care să lege drumul de A3 Gilău - Câmpia Turzii.

La începutul lunii martie, constructorul italian Tirrena Scavi susţinea că măreşte ritmul lucrărilor la nodul Gilău. "Crește mobilizarea pe ciotul de autostradă de 766 m de la Gilău. Constructorul mărește ritmul și promite că va lucra câteva ore și duminica pentru a finaliza podul Gilău în termenul de sfârșit de august 2018, astfel încât să putem conecta lotul vecin (care este gata din noiembrie 2017) de restul A3 Gilău -Câmpia Turzii", confom API.

 

Autostrada-muzeu, Gilău - Nădășelu, este terminată, dar nu poate fi folosită. Istoria podului peste râul Someş este veche. El a fost inclus iniţial în lotul de autostradă pe care trebuia să-l facă Bechtel. Compania americană a început lucrul la pod, dar nu l-a terminat. În 2013 a fost reziliat contractul pe care Bechtel îl avea cu statul român.

Atunci când s-au licitat cei 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşel, în 2011, nu a fost cuprins şi acest pod în lucrare, pentru că la acel moment era în lucru la Bechtel, rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău - Nădăşel.

În 2014 a mai fost o tentativă de realizare a acestui pod, dar ea a eşuat. Atunci a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, anulată însă pe motiv că ofertele ar fi fost neconforme. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.

În 2017, şapte firme şi consorţii au depus oferte pentru finalizarea acestui pod. Două dintre asocieri conţin societăţi clujene: Nord Conforest, a fraţilor Ioan şi Dorin Aşchilean, şi Construcţii Napoca, a lui Ioan Bene. Licitaţia a fost câştigată însă de constructorul italian Tirrena Scavi.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat.

Comenteaza