Scandal pe profil la Liceul Şincai

Scandal pe profil la Liceul Şincai
Mai mulţi profesori de la Liceul Teoretic „Gheorghe Şincai” au trimis un memoriu Inspectoratului Şcolar şi Ministerului Educaţiei prin care susţin că nu sunt de acord cu transformarea liceului într-unul exclusiv umanist.

Măsura luată de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Cluj prin care liceele clujene vor avea, fiecare, câte un singur profil pe modelul de real, uman, tehnologic şi vocaţional stârneşte nemulţumiri în rândul profesorilor de la Liceul Teoretic „Gheorghe Şincai". Aceştia au transmis ISJ Cluj şi Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN) un memoriu prin care solicită revenirea asupra deciziei care transformă unitatea de învăţământ într-una exclusiv umanistă. Pe de altă parte, directorul şcolii nu vrea să comenteze nemulţumirile dascălilor.

„Solicităm ISJ Cluj revenirea asupra deciziei privind transformarea Liceului Teoretic Gheorghe Şincai într-un liceu cu profil exclusiv umanist deoarece considerăm că menţinerea atât a profilurilor cât şi a structurii actuale: patru clase a IX-a - profil uman/filologie (o clasă), profil uman/ştiinţe sociale (2 clase), profil real/matematică-informatică (o clasă), toate în regim bilingv- limba engleză corespunde nevoilor reale ale comunităţii, iar performanţele obţinute de-a lungul anilor demonstrează eficienţa acestei oferte educaţionale", se arată în memoriul profesorilor, care a fost semnat de 50 de dascăli şi de 20 de elevi ai clasei a XII-a D, profil matematică-informatică. Totodată, profesorii consideră că liceul va fi inclus „într-un experiment, fără consultarea tuturor actorilor implicaţi în procesul instructiv-educativ sau evaluarea riscurilor unui asemenea demers (costuri, impactul asupra comunităţii, realizarea standardelor de personal, mişcarea de personal, eficienţa). Liceul Teoretic Gheorghe Şincai , unul dintre cele mai vechi licee clujene, şi-a câştigat renumele şi poziţia datorită ambelor profiluri, preocupându-se permanent ca funcţionarea şi dezvoltarea sa să aibă loc pe baza legii şi a principiilor invocate", se mai arată în document.

Profesorii sunt nemulţumiţi de decizia ISJ privind separarea liceelor pe profil. „Suntem 50 de oameni care am semnat memoriul. Cum să schimbe în ceva care n-ar merge bine. Noi din anii'90 am avut clase de real. La clasele de mate-info media de intrare a fost cea mai mare. Anul trecut am fost singurul liceu cu promovabilitate 100% , inclusiv la mate-info. Ne-am trezit cu o prostie băgată pe gât. Şincai e un simbol al Clujului", a declarat o profesoară de matematică a liceului. Profesorii au anexat memoriului şi mai multe mailuri primite de la foşti elevi ai instituţiei care nu doresc desfiinţarea clasei de real. „Sunt absolventă a profilului real (generaţia 2000-2004) şi îmi doresc ca această opţiune să fie disponibilă pentru viitori elevi. Cunoştinţele în domeniul stiinţelor reale pe care le-am dobândit pe parcursul anilor de liceu mi-au permis să mă specializez în domeniul finanţelor şi al investiţiilor bancare în cadrul Baruch College, City University of New York, iar apoi să lucrez ca şi analist în departamentul de instrumente financiare derivate la Barclays Capital New York", a scris Nicoleta Lupea, o fostă absolventă, într-unul dintre mailurile ataşate la memoriu. De asemenea, şi avocaţii Dan Cristea de la societatea de avocatură Tucă, Zbârcea &Asociaţii şi Oana Chiriţă de la Chiriţă, Fărcaş- societate civilă de avocaţi, foşti absolvenţi ai liceului, au cerut ca liceul să păstreze profilul de matematică-informatică.

Surse din cadrul liceului au susţinut pentru ZIUA de CLUJ că memoriul ar fi fost conceput de o profesoară de matematică, care urmează să se pensioneze peste câţiva ani, şi care nu ar fi de acord cu desfiinţarea clasei de matematică-informatică. Directorul şcolii, Alexandru Bugariu, nu a vrut să comenteze acţiunile profesorilor şcolii. "Spiritul de turmă. Nu comentez", a spus Bugariu, întrebat despre memoriul profesorilor de la Liceul Şincai.

La începutul anului şcolar, inspectorul şcolar general al ISJ Cluj, Valentin Cuibus a anunţat intenţia de a separa liceele pe profile astfel încât acestea să fie de uman, real, tehnologic şi vocaţional, iar apoi a organizat mai multe întâlniri cu privire la această măsură cu directorii şcolilor care au ales profilele pe care vor merge în anul şcolar viitor, cu asociaţiile de părinţi, dar şi cu parlamentarii clujeni şi cu reprezentanţii firmelor importante din oraş. „Am primit doar o sesizare de la Minister la care trebuie să dăm un răspuns. Discuţia e referitoare la Şincai şi nu la toată reţeaua de învăţământ. Dacă Ministerul va veni cu un alt punct de vedere, noi avem obligaţia să respectăm dacă ne modifică ei planul de şcolarizare,dar nu avem semnale de acest fel. Noi am trimis punctul nostru de vedere, am considerat că e corect aşa, am avut discuţii cu directorii liceelor, cu mediul de afaceri, cu asociaţiile părinţilor şi elevilor. Pe parcursul discuţiilor, nimeni nu avut nimic de comentat. Sunt oameni care pot să aibă diferite interese cum sunt catedrele", a declarat Valentin Cuibus.

 

Etichete
Comenteaza