Foto Solicitare pentru Compania de Autostrăzi şi Ministerul Transporturilor: "Rezolvaţi conexiunea dintre A3 și DN1, în zona Mărtinești - Tureni"

Solicitare pentru Compania de Autostrăzi şi Ministerul Transporturilor: "Rezolvaţi conexiunea dintre A3 și DN1, în zona Mărtinești - Tureni"
| Foto: Turda Noua
Solicitare pentru CNAIR şi Ministerul Transporturilor: "Rezolvaţi conexiunea dintre A3 și DN1, în zona Mărtinești-Tureni"
Solicitare pentru CNAIR şi Ministerul Transporturilor: "Rezolvaţi conexiunea dintre A3 și DN1, în zona Mărtinești-Tureni"
Solicitare pentru CNAIR şi Ministerul Transporturilor: "Rezolvaţi conexiunea dintre A3 și DN1, în zona Mărtinești-Tureni"
Podul nimănui, un "pericol iminent privind siguranţa traficului"

În ultimii ani, prin construirea segmentelor de autostradă dintre Sibiu și Deva (A1) și recent dintre Aiud și Turda (A10), traficul dintre nordul sau nord-vestul țării și zonele centrale sau sudice a început să se desfășoare preponderent pe aceste tronsoane de autostradă.

Municipiul Turda a devenit un punct de blocaj pe un traseu tot mai aglomerat, preluând traficul dinspre sau înspre Cluj, Maramureș, Satu Mare, Bistrița, Sălaj și chiar cel de lung parcurs în afara țării.

"Rețeaua rutieră executată pentru un cu totul alt nivel de trafic a ajuns în ultimele luni să nu mai facă față, dovadă fiind denivelările pronunțate ale asfaltului în interiorul orașului și, cel mai grav, starea precară a podului peste Arieș de la intrare în Turda, unde se circulă alternativ pe o singură bandă.

Situația poate fi rezolvată extrem de ușor printr-un drum de legătură de 5-6 km între DN1 Cluj - Turda și A3 Gilău - Turda. În 2015 a fost semnat un contract pentru întocmirea studiului de fezabilitate pentru acest proiect.

Deși studiul de fezabilitate a fost finalizat și aprobat, fiind obținute toate avizele (mai puțin acordul de mediu), contractul s-a blocat complet în 2017 și nu a mai avansat de atunci. Motivul: Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu a plătit nici măcar un leu proiectantului pentru serviciile realizate", transmite Asociaţia Pro Infrastructură.

API solicită oficialilor din CNAIR și Ministerul Transporturilor România să nu aștepte momentul în care circulația pe podul peste râul Arieș va deveni imposibilă și să rezolve de urgență problemele acestei conexiuni noi dintre A3 și DN1 în zona Mărtinești - Tureni.

Comenteaza