Someş Delivery 2018. Proiectele preliminare pentru Parcul Armătura

Someş Delivery 2018. Proiectele preliminare pentru Parcul Armătura

Concursul "Someșul de la Firul Ierbii" a atras 23 de proiecte ce pot fi implementate în Parcul Armătura, în cadrul ediţiei 2018 Someş Delivery. Lista finală va fi publicată în 11 iunie, bugetul concursului fiind de 25.000 de lei, fiecare proiect aprobat având un plafon maxim de 6.000 de lei.

"Am lansat concursul în 13 mai cu scopul de a găsi proiecte și instalații artistice ce pot atrage riveranii și comunitatea clujeană în zona Armătura și pe malul Someșului, să activăm interacțiunile cu apa și să depășim limitele actuale dintre mal și apă și să construim cât mai multe amenjarăi ce pot fi în folosul comunității și spațiului.  Timp de câteva zile am jurizat proiectele și ne-am întâlnit cu aplicanții pentru a înțelege mai bine contextul și dorințele lor, dar și pentru ajustări unde e cazul. Astfel, vă prezentăm lista preliminară a proiectelor, urmând să publicăm lista finală în 11 iunie, după încă o serie de interviuri cu participanții", transmit organizatorii festivalului, programat în 2018 în14 și 15 iulie.

Juriul concursului este format din Șerban Țigănaș (arhitect), Vlad Sulea (designer), Adriana Măgerușan (arhitect), Marius Moga (arhitect), Alexa Băcanu (manager cultural), Dan Burzo (designer și inginer software). Câştigătorii concursului vor fi anunţaţi în 11 iunie.

Intervenţiile echipei Someș Delivery în 2018

Organizatorii festivalului au început proiectarea unor intervenții temporare din lemn, cu scopuri multiple: accesibilitate, apropierea de apă, promenadă şi recreere. La finalul săptămânii trecute, voluntarii au igienizat zonele.

Pavilionul Someș Delivery - structura modulară creată de echipa Kooho pentru edițiile anterioare Someș Delivery va fi reutilizată, într-o nouă configurație, oferind un spațiu umbrit în vecinătatea apei, loc de relaxare și socializare în parcul Armătura.

Scena Someș Delivery va găzdui concerte și proiecții în aer liber, valorizând potențialul acestui spațiu urban și asigurând câteva funcțiuni complementare principalei zone de promenadă de pe malul Someșului.

Microintervenții: Amenajări realizate în urma workshop-ului de design & construcție, coordonat de echipa KOOHO, au ca scop facilitarea accesului la apă și creează un traseu semnalizat cu puncte de popas și relaxare. O descriere mai detaliată a intervențiilor găsiți aici.

Pod peste Nadăș — o legătură care să facă Parcul Armătura mai accesibil și mai bine conectat la cartierele din zonă. Proiectul este rezultatul unui concurs, DesignIng Connections, organizat de Asociația Centrul de Inginerie Seismică, și la care au participat echipe de studenți ingineri și arhitecți. Un proiect menit să creeze conexiuni între oameni, spații și cunoștințe.

Pe lângă acestea, în Parcul Armătura mai există o intervenție temporară, Take a Seat with King Matthias, o piesă de mobilier urban realizată de echipa Kooho în cadrul unei serii de instalații plasate în diverse spații verzi din oraș și create pentru cea de-a 560-a aniversare a alegerii regelui Matia.

Mai multe detalii despre amenajările pregătite pentru Parcul Armătura AICI.

Parcul Armătura e una dintre cele mai sălbatice zone de lângă apă din Cluj, situat la confluența a două cursuri de apă: râul Someș și râul Nadăș, un loc special cu maluri naturale și vegetație abundentă. Cu toate acestea, râul e aproape imperceptibil și inaccesibil din parc. Panta abruptă și vegetația crescută haotic împiedică accesul la râu. Iar malul drept este complet inaccesibil în zona platformei Carbochim.

Lipsa dotărilor (iluminat public, mobilier urban, surse de apă potabilă, toalete publice), absența conexiunilor pietonale cu vecinătățile (alei, pasarele, treceri de pietoni) și starea precară a aleilor din parc fac ca spațiul să fie perceput ca neatractiv și nesigur și de aceea să fie puțin utilizat de locuitori.

Râul permite pe acest tronson amenajări pentru sporturi acvatice, fosta ecluză dezafectată și bazinul de acumulare din amonte crescând viteza de curgere a apei pe trasee direcționate.

Comenteaza