Trenurile CFR, întârzieri record în 2017

Trenurile CFR, întârzieri record în 2017
Întârzierea medie zilnică a trenurilor CFR Călători a fost de 12.500 de minute, în primele nouă luni din 2017, 70% din cauze fiind provocate de CFR Infrastructură, a declarat ministrul Transporturilor, Felix Stroe, marţi, în cadrul Comisiei pentru transporturi şi infrastructură.

Ministrul Transporturilor a explicat că demisiile directorului CFR SA şi a şefului din Gara de Nord au avut ca motiv întârzierea medie zilnică a CFR Călători.

„Nu e vorba de cele 53 de minute pe care le-a înregistrat trenul cu care am fost la Deva, este vorba despre întârzierea medie zilnică pe care CFR Călători o are în ultimul an şi în alţi an, fireşte. De la 1 ianuarie până la 1 octombrie, acest an, întârzierea medie zilnică a fost de 12.500 de minute. Nu se poate aşa ceva", a spus Stroe.

Ministrul a mai spus că 70% din cauzele întârzierilor trenurilor CFR sunt generate de CFR Infrastructură.

„Pot să admit o cauză care ţine de intemperii, dar, doar 5% din cauze sunt datorate vechimii materialului rulant, a condiţiei tehnice în care se află materialul rulant, 70% sunt datorate lui CFR Infrastructură, care, atunci când a avut probleme cu infrastructura de cale ferată, cum a procedat? De regulă, dacă îmi permiteţi o paralelă, ca pe şosea, când apare o problemă, să pună mesaje precum „Ocoliţi", „Reduceţi viteza" şi le uită acolo doi ani de zile", a argumentat Stroe.

Ministrul Transporturilor a anunţat că vor fi analizate toate restricţiile feroviare impuse de CFR. „Am dispus să fie analizate toate restricţiile din ultimii doi ani de zile, 2016 integral şi 2017, la zi, să vedem când s-au instituit şi cum au fost remediate cauzele", a spus ministrul.

În ceea ce priveşte Gara de Nord, ministrul a declarat că problemele precum mizeria sau reparaţiile încep să se rezolve.

„Despre Gara de Nord e mai uşor de vorbit, că toţi intrăm în gară. Sunt nişte gropi în peroane care au ajuns la fierul beton, grupuri sanitare într-o stare deplorabilă. Mizerie, mizerie, mizerie. Explicaţiile pe care le-am cerut celor care conduc şi au condus Gara de Nord ţineau de: gara este monument istoric, nu putem să o reparăm. Nu vorbim de reparaţii capitale, ci de schimbat aspectul. Primăria de la Sectorul 1 este foarte birocrată şi nu ne dă avizele şi autorizaţii necesare şi încă foarte multe asemenea explicaţii care nu ţineau în nici un fel de cauzele reale. (...) Să ştiţi că în Gara de Nord a început să se lucreze: se repară pavajul, se repară grupuri sanitare, se repară instalaţiile electrice şi ţevile sparte, se dă cu vopsea", a declarat Stroe.

 

Comenteaza