Un asteroid interceptat târziu de astronomi, a trecut aproape de Pământ

Roca spaţială a trecut pe lângă planeta noastră în prima noapte a acestei luni, la doar câteva ore după ce a fost reperat de astronomi, informează space.com.

Potrivit oamenilor de știință de la Minor Planet Center (MPC) din Cambridge, Massachusetts, în 2 noiembrie la ora 00:32 GMT, asteroidul ''2016 VA'' a trecut la circa 77.000 de kilometri de Pământ, dimensiunea rocii spațiale a fost estimată la 7 - 22 metri.

Pentru a face o comparație, Luna orbitează în jurul Terrei la o distanță medie de 385.000 de kilometri.

Asteroidul ''2016 VA'' a fost descoperit abia la 1 noiembrie de astronomii la centrul de observație de pe Muntele Lemmon din Arizona, relatează agerpres.ro.

Cercetătorii spun că milioane de roci spațiale orbitează în jurul Soarelui, în apropierea Pământului, iar oamenii de știință nu au descoperit decât circa 15.000 dintre acestea, aşa că astfel de evenimente nu sunt neobişnuite.

În februarie 2013 o astfel de rocă, având un diametru de circa 20 de metri, a intrat în atmosfera terestră deasupra orașului rusesc Chelyabinsk şi a explodat în aer, generând o undă de șoc ce a produs spargerea a mii de geamuri ale locuințelor din zonă; peste 1.200 de persoane au fost rănite de cioburi, mai arată sursa citată.

Pentru a produce pagube la nivel global și a constitui o amenințare pentru civilizația umană, un asteroid se ciocnește cu Pământul ar trebui să aibă cel puțin 1 kilometru în diametru.