Vaccinarea este acum despre familie, fericire, speranță. La fel ca manelele

Vaccinarea este acum despre familie, fericire, speranță. La fel ca manelele

În ianuarie și februarie eram în dezbateri aprinse cu echipa de management spre a găsi modalități creative prin care să creștem rata de vaccinare în rândul colegilor.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Era perioada de început, când nimeni nu voia să se imunizeze cu vaccinul mARN (care, reamintim din ultimele studii, nu schimbă structura helixului dublu și nu ne microcipează), toți așteptând vaccinul zice-se mai uman, cu ADN. Ce s-a întâmplat în ultimele 2-3 luni cu preferințele pentru vaccinare, știm.

Îmi amintesc, amuzat, că în cursul discuției, mai în glumă, mai în serios, un coleg a sugerat să luăm 10.000 de euro și să-i dăm unui cântăreț celebru de manele care să compună o melodie provaccinare. Sigur, atunci pe moment, am considerat că este o soluție neserioasă și am subliniat, cu haz, că probabil profitul anual al companiei nu ajunge să finanțăm un astfel de proiect.

Inițiatorul posibilei soluții a subliniat, totuși, că muzicienii de manele sunt “agenții economici” cei mai afectați, pentru că evenimentele la care performau sunt cele restricționate – așadar ar putea să se mulțumească cu mai puțin, dar impactul să fie semnificativ.

Se discută acum, la nivelul autorităților, despre posibila implicare a cântăreților de manele, coincidental sau nu, cu succesul zdrobitor de 5 milioane de vizualizări al cross-over-ului (da, ăsta este termenul) “Fericire”, cu Loredana și cei 7 muzicieni de manele (da, analogia este clară). De ce nu au fost implicați până acum de către guvernanți cei mai puternici lideri informali din comunitate, compozitorii și interpreții de manele?

Poate pentru același motiv pentru care noi în companie am declarat inițial ideea ca nefiind viabilă economic sau putând să ducă în derizoriu o activitate serioasă precum vaccinarea. Sau poate pentru că totul este parte dintr-un Master Plan bine pus la punct de către autorități, fază cu fază, și că în această fază, după maratoane, drive-thru-uri și alte evenimente de acest gen, vine și rândul unei manele provaccinare.

Poate melodia și videoclipul sunt deja produse, și așteptăm difuzarea în curând. Sau poate pentru că politicienii din toate palatele rămân rupți de viață reală, așa cum sunt rupți de economia reală. Discuțiile privind rating-ul de țară, PNRR, anticipata creștere economică excepțională (atenție, dacă vii de la -10% la +6% nu este creștere economică!) din care, cu siguranță, mai mult de jumătate va veni din inflație, lipsa de atragere de investiții industriale de valoare adăugată, arată celor care înțeleg afacerile crunta ruptură a politicienilor de economia reală.

Finalmente, miza este să scăpăm de nebunie prin vaccinare, să repornim economia, dar și să construim o cultură de vaccinare, care să cuprindă toate populația și care să rămână. Ne reamintim că focarele letale de rujeolă (despre care nu se mai vorbește, dar ele există) au apărut și în apropierea marilor centre urbane, nu numai în comunități izolate, care nu prea le aveau cu vaccinarea.

Vaccinarea este acum, simplu, despre familie, fericire, speranță, la fel cum sunt și manelele. Și, fără îndoială, despre bani, pomposul “repornirea economiei”. Așadar, cu toată seriozitatea, eu unul aștept maneaua provaccinare, care va aduce fără nici un efort încă 2-3 milioane de neconvinși la vaccin și mult- dorita imunizare colectivă. Și dacă este un cross-over gen “Fericire” cu atât mai bine, îndrăzneala, imaginația și exuberanța din videoclip arată unde sunt liderii creativi și curajoși în care comunitatea are încredere. Ei trebuie doar abordați.

Desigur că înainte de a demoniza ideea cei aflați în călătoria epică în căutarea adevărului vor da un Goggle să vadă ce este maneaua, cum de s-a răspândit în Balcani și, mai nou, în Vestul Europei, cum de a devenit un fenomen cultural, cum de prinde la public și la care public, dar și de ce s-au format comunități solide și structuri sociale complexe care au încredere în compozitorii și în cântăreții de manele. 

Dragoș DAMIAN
CEO Terapia Cluj

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza