METROU LA CLUJ. De la „metrou pe credit” la „proiect decredibilizat”

METROU LA CLUJ. De la „metrou pe credit” la „proiect decredibilizat”
Metroul este un vis pentru clujeni.

Ideea metroului la Cluj este veche. Discuţiile de acum sunt, evident, noi. Când vom circula printr-un tunel subteran? Poate niciodată.

Primarul Emil Boc a anunţat miercuri că există un interes pentru metroul clujean tocmai din Japonia (AICI). De altfel, japonezii s-au oferit să facă metrou şi la Bucureşti, pentru a lega aeroportul de oraş.

Anunţul primarului a ajuns la urechile deputatului PSD Horia Nasra, care a avut joi dimineaţa o reacţie pe Facebook. Nasra a comentat ideea metroului ca un jurnalist, susţinând că proiectul şi-a pierdut credibilitatea, la felul în care este tratat de administraţia Boc. Nu a propus însă niciun fel de soluţie alternativă, de data aceasta. Măcar, anul trecut, Horia Nasra lansase ideea de a se face metrou la Cluj cu bani luaţi pe credit.

Iată ce a scris liderul PSD Cluj pe Facebook:

„Vă expun câteva gânduri cu referire la introducerea metroului în Cluj-Napoca:

1. Este o idee generoasă şi care poate deschide perspective de dezvoltare inovatoare şi interesante pentru următorii treizeci, patruzeci de ani, un proiect gândit iniţial de Gheorghe Funar, apoi anunţat ocazional de Emil Boc în special înainte de campaniile electorale locale.

2. Declaraţiile de-a alba-neagra în privinţa acestui proiect din partea edilului Emil Boc duc idea în sine într-o zonă derizorie: în 2015 proiectul introducerii metroului în Cluj-Napoca era imposibil, pentru ca în 2016 şi 2017 să sufere cel puţin două modificări şi să devină atractiv, în special electoral, pentru a da o speranţă în privinţa descongestionării traficului din municipiu.

3. În lunile de foc ale anului, din punct de vedere al traficului clujean, septembrie-octombrie, când copii (sic!) încep şcoala şi studenţii revin în Cluj-Napoca, Emil Boc încearcă să liniştească spiritele aruncând pe piaţă idea metroului pentru ca apoi, treptat, să o dilueze cu un tren de suprafaţă, parteneriate cu CFR sau aducerea japonezilor salvatori.

4. Ideile aruncate haotic pe piaţă în privinţa introducerii metroului îl decredibilizează ca proiect şi ca susţinere comunitară: Introduce metroul în Cluj-Napoca, aşa cum a făcut #Buftea de Cluj, #Parndorf de România sau aşa cum a adus #Ikea la Cluj  :)

5. Discuţia despre introducerea metroului în Cluj-Napoca nu se poate rezuma doar la municipiu. Executivul primăriei a blocat activitatea din asociaţia metropolitan şi s-a folosit de parteneriatul cu localităţile limitrofe pentru a absorbi un gram de fonduri europene. Limitarea studiului de fezabilitate doar la raza municipiului Cluj-Napoca este o gândrie îngustă şi egoistă. Introducerea metroului în Cluj-Napoca necesită o discuţie aplicată şi un parteneriat corect cu comunele limitrofe şi prin care va tranzita acest metrou!

În absenţa unui plan de la A la Z, proiectul introducerii metroului în Cluj-Napoca, prezentat în această manieră de Emil Boc, heirupistă şi ca o umbrelă de comunicare pentru vreme rea, este decredibilizat!”.

Greşelile din text îi aparţin lui Horia Nasra.

 

Comenteaza