Remus Lăpuşan: „Pentru 2014, investiţiile în infrastructura Transilvaniei vor fi o prioritate"

Remus Lăpuşan: „Pentru 2014, investiţiile în infrastructura Transilvaniei vor fi o prioritate
Liderul PSD Cluj, consilierul judeţean Remus Lăpuşan, apreciază că lucrările la Autostrada Transilvania, Autostrada Turda-Sebeş şi Cîmpia Turzii-Tîrgu Mureş vor fi susţinute din bugetul naţional.

 Preşedintele PSD Cluj, Remus Lăpuşan, susţine că anul 2013 este unul al unor realizări economice importante.

Cum aţi reuşit să îmbunătăţiţi viaţa clujenilor în anul 2013?
În anul 2013, România a înregistrat realizări economice importante, măsurile luate de guvernul Ponta resimţindu-se direct în buzunarul clujeanului. Guvernul Ponta a crescut salariul minim la economie la 800, lei iar la anul îl va creşte până la 900 lei, apoi cabinetul Ponta a reîntregit salariile şi aproape că a finalizat returnarea către pensionari a banilor reţinuţi ilegal de PDL la plata CASS. De asemenea, reducerea TVA la pâine de la 24% la 9% s-a simţit la raft. Am redeschis 17 spitale dintre cele închise de guvernul PDL, extinderea SMURD-ului la Mociu şi introducerea internetului în multe mai şcoli din Cluj pot fi trecute în dreptul realizărilor actualului guvern, toate acestea în condiţiile în care guvernul Ponta încă plăteşte cele 20 de miliarde de euro lăsate datorie de guvernarea Boc-Băsescu.
Tot în această perioadă, România a avut cea mai mare creştere a producţiei industriale din UE, exporturile sunt la un nivel record, agricultura vine cu producţii record. România a avut cea mai mare creştere a producţiei auto din UE, iar rata de absorbţie a fondurilor europene a crescut la 27%. Vă reamintim că în 2013 TVA la pâine a scăzut de la 24%-9%, iar efectele pozitive nu au întârziat să apară.Nu în ultim rând această evoluţie a fost apreciată şi de mediul extern, rating-ul de ţară fiind revizuit pozitiv, având în vedere că România a avut una dintre cele mai mari creşteri economice din UE, a avut cel mai mic deficit bugetar de după intrarea în UE şi a avut cel mai mare PIB din istoria postdecembristă.

Ce plusuri a adus executivul judeţean la nivelul Clujului?
În primul rând am plătit datoriile lucrărilor de la Autostrada Transilvania făcute de guvernul Boc, în cuantum de 188 de milioane de lei şi am sprijinit investiţia de aproximativ 50 milioane euro, de la Aeroportul Internaţional „Avram Iancu" Cluj (pista de 2.100 de metri), care este una de interes regional, aceasta nu va servi doar la dezvoltarea judeţului Cluj, ci şi la nivelul Transilvaniei, un obiectiv de importanţă naţională care va genera aproximativ 1.000 de locuri de muncă pe orizontală.
O altă investiţie importantă pentru Cluj este autostrada Turda-Sebes de 70,2 km, în valoare de 550 milioane de euro, care va aduce beneficii judeţului Cluj şi va lega Transilvania prin coridorul 4 de Europa şi va crea noi locuri de muncă şi un plus de investitori străini în zona Turda-Câmpia Turzii. La nivel de judeţ sprijinim reabilitarea drumurilor judeţene, extinderea si reabilitarea sistemelor de apă şi apă uzată din judeţul Cluj, în acest an inaugurînd cea mai modernă staţie de epurare din România la Cluj-Napoca, o investiţie în valoare de aproximativ 40 de milioane euro.
În 2013 s-au finalizat şi lucrările la Centura Vîlcele-Apahida, pentru aceasta alocîndu-se din fonduri guvernamentale 113 milioane lei.


Ce noutăţi va aduce bugetul naţional din 2014 Clujului şi Transilvaniei?
Conform proiectului de buget pentru 2014, investiţiile în infrastructură din Transilvania vor fi o prioritate, Autostrada Transilvania, Autostrada Turda-Sebeş şi Cîmpia Turzii-Tîrgu Mureş fiind în pole position. Autostrada Transilvania rămâne o prioritate pentru guvernul Ponta, tronsonul Suplacu de Barcău-Borş va fi finanţat integral de la bugetul de stat (55 milioane euro), iar alte mari proiecte din Transilvania vizate de guvernul Ponta vor fi finanţate cu prioritate din fonduri europene nerambursabile sau fonduri rambursabile: tronsonul Câmpia Turzii - Târgu Mureş, autostrăzile Sebeş-Turda, Lugoj-Deva (tronsonul Dumbrava-Deva şi Lugoj-Dumbrava), Orăştie-Sibiu, Arad-Timişoara şi by-pass Arad, Nădlac-Arad şi Timişoara-Lugoj; construcţia variantei de ocolire a oraşelor Deva-Orăştie la standard de autostradă şi a variantei de ocolire a oraşului Sibiu (proiecte pentru care ordonatorul principal de credite este Secretariatul General al Guvernului); reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria (secţiunea Coslariu - Sighişoara şi Coslariu-Simeria), componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h şi reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria.
Vă reamintesc de asemenea şi de bugetul de stat pentru anul 2014, care va genera inclusiv pentru clujeni creşteri de salarii şi pensii. Toate pensiile vor fi crescute cu 3,75%, fiind vorba de mărirea punctului de pensie în urma indexării cu rata inflaţiei.

De asemenea, bugetul pe 2014 înseamnă mai mulţi bani pentru educaţie şi sănătate, mai mulţi bani pentru investiţii şi o mai mare echitate socială, Ministerul Sănătătii va primi cu 2,5 mld de lei mai mulţi bani decât în 2013, de la 5,2 mld la 7,8 mld, educaţia va primi 12% din bugetul national - este unul dintre cele mai mari procente din ultimii ani. Tot în învăţământ vor creşte cu 10% salariile profesorilor debutanţi din învăţământul preuniversitar (cu vechime maximă de 6 ani); şi cu 10% salariile preparatorilor şi asistenţilor universitari.

 

Comenteaza