Vor să conducă Clujul, dar dorm pe Facebook

Vor să conducă Clujul, dar dorm pe Facebook
Primăvara arabă n-ar fi existat fără Facebook şi Twitter. În România, Facebook-ul a impus un preşedinte la Cotroceni şi a adus primul guvern tehnocrat la conducerea ţării. Puterea de mobilizare a acestor instrumente moderne de comunicare pare că încă nu i-a convins şi pe cei care se visează, peste doar trei luni, aleşii clujenilor.
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

Şapte sunt cetăţenii cu buletin de Cluj despre care ştim, în acest moment, cu cvasi-certitudine, că în 5 iunie ne vor cere votul pentru a se instala la conducerea clădirii de pe Calea Moţilor. În ordine alfabetică ei sunt Liviu Alexa, Emil Boc, Aurelia Cristea, Horea Dan, Adrian Gurzău, Horvath Anna şi Bruno Roschnafsky.

Cu excepţia fostei mari glorii a baschetului clujean, care, dacă n-ar exista materiale de presă care să-i conţină numele, ar fi complet inexistent pe internet, toţi ceilalţi au cel puţin un cont pe Facebook, iar unii şi pagini de internet personale.

Primul nu doar alfabetic, ci şi cronologic, dacă e să ne luăm după momentul anunţării intenţiei de a candida, Liviu Alexa, ca jurnalist, fireşte, este cel mai conştient dintre toţi cei şapte de puterea mediului electronic de comunicare.

Aşa că nu e de mirare că, pe lângă site-ul propriului proiect de presă, pe care îl foloseşte cu vârf şi îndesat ca principal vehicul al campanieie sale electorale, Alexa mai este titularul a cel puţin trei pagini de facebook, dintre care una pare că a fost abandonată încă din vremea în care ambiţiile sale politice se limitau doar la un mandat de consilier local independent, iar alta conţine doar un banner în care protagonistul se ţine de după umeri cu Ilie Năstase.

Pagina activă în acest moment pare a fi folosită mai mult pentru a promova materiale de presă, preponderent de pe propriul site (ajută la creşterea numărului de cititori), dar nu numai. Alexa este singurul care şi-a creat şi o pagină pe internet dedicată candidaturii sale la funcţia de primar, dar care, deocamdată, conţine doar un banner.

Emil Boc are o pagină pe Facebook şi atât. Dar şi aia e la fel de plictisitoare ca şi Jurnalul Municipal, publicaţia pe care primăria dă o căruţă de bani şi n-o citeşte nimeni. De altfel şi conţinutul e cam copiat din revista menţionată, o înşiruire a proiectelor şi evenimentelor la care Boc, în calitate de primar, a participat.

N-ai absolut nici o şansă ca, accesând pagina de Facebook a primarului Emil Boc, să afli, fie şi din greşeală, ceva despre omul Emil Boc, sau să intri în vreun dialog cu titularul paginii. Nu e mai puţin adevărat că, în calitate de ocupant al funcţiei, dar şi luând în calcul nivelul de notorietate, Boc e candidatul care are în cel mai redus grad nevoie de publicitate electorală dintre toţi râvnitorii la prima funcţie în urbe.

Aurelia Cristea are două pagini de Facebook, ambele funcţionale, actualizate şi care, deşi identice din punct de vedere al tipurilor de postări (mix de mesaje politice şi personale), au, lucru demn de apreciat, conţinut diferit.

Cristea are şi propria pagină de internet, de asemenea actualizată, care are şi funcţie de blog, dar şi de prezentare a apariţiilor media, precum şi a activităţii sale de deputat. Deşi încă niciunul din instrumentele de comunicare electronică pe care le posedă nu transmite faptul că avem de-a face cu un candidat la funcţia de primar, e de remarcat faptul că sunt întreţinute şi alimentate permanent cu conţinut nou.

Horea Dan are, la rândul său, Pagină pe facebook, pe care nici el nu şi-a început deocamdată campania electorală, dar e, de asemenea, actualizată în permanenţă, conţinând atât mesaje personale, cât şi subiecte politice sau de interes pentru clujeni sau pentru monarhişti.

Candidatul PNŢCD are şi un site propriu, destul de auster, însă, care, mai mult, pare abandonat încă din 2008, de la precedenta sa tentativă de a ajunge primarul clujenilor.

Adrian Gurzău deţine două conturi pe Facebook, din care unul care pare abandonat încă dinainte de a se naşte cu adevărat. Contul activ are un singur rol, de platformă pentru mesajele şi războaiele politice ale noii jucării politice a lui Traian Băsescu, sub sigla căreia Gurzău va candida la primărie. Nici aici nu apar, însă, semnele apropiatei competiţii electorale.

Şi Horvath Anna are pagină pe Facebook, dar e în limba maghiară, semn că, la fel ca şi în mandatul de viceprimar, se adresează exclusiv clujenilor de aceeaşi etnie cu ea.

Bruno Roschnafsky nu are cont pe facebook, nici site personal.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza