Vinul roșu sec, cea mai „sănătoasă” băutură alcoolică

Vinul roșu sec, cea mai „sănătoasă” băutură alcoolică

Toate băuturile alcoolice pot avea efecte negative asupra sănătății dvs., cu toate acestea, unele sunt mai bune decât altele datorită conținutului lor caloric mai redus și a compușilor lor antioxidanți. Vinul roșu poate fi o opțiune bună.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Consumul oricărui tip de alcool vă poate afecta sănătatea. Experții în sănătate recomandă că, dacă nu beți deja, este mai bine să nu începeți să o faceți, deoarece nu există o cantitate sigură de alcool, întrucât un consum minim poate crește riscurile diferitelor tipuri de cancer și vă poate afecta, de asemenea, inima.

Dacă beți, aceiași experți recomandă să alegeți tipul de alcool „cel mai bun”. Primul filtru de aplicat este prin conținutul său de calorii, astfel că există opțiuni mai bune decât altele. Unele băuturi sunt foarte calorice, au aceeași cantitate de calorii ca o masă, dar fără nutrienți. Alcoolul contribuie la creșterea în greutate în diferite moduri, nu numai datorită aportului de calorii, ci și pentru că interferează cu mecanismele de ardere a grăsimilor din organism.

Băuturi cu conținut scăzut de calorii

Cele mai proaste băuturi alcoolice sunt băuturile mixte, cocktail-urile, cele care adaugă suc, tonic sau siropuri. Un pahar de 20 uncii (205 ml) de piña colada are aproximativ 500 până la 600 de calorii, plus 30 de grame de zahăr.

Cauți o bautura alcoolica? Începe aici!

Băuturile cu cele mai puține calorii sunt șampania, un pahar de 4 uncii are 85 de calorii; Băuturile precum tequila, gin, rom, vodcă și whisky au aproximativ 100 de calorii în 1,5 uncii; berea, o bere normală are între 145 și 150 de calorii și o bere light are între 100 și 105 calorii; vin, într-un pahar de 50 de mililitri, există aproximativ 100-120 de calorii; iar brandy sau coniac conține 100 de calorii în 50 de mililitri.

Vinuri cu mai puțin zahăr

Cele mai potrivite vinuri pentru diete cu conținut scăzut de zahăr conform Wine Spectator sunt vinurile de masă seci.

„În general, dacă un vin este descris ca „sec ”, înseamnă că există mai puțin de 10 grame pe litru de zahăr rezidual; un vin „dulce” sau de desert are mai mult de 30 de grame pe litru”.

Un vin mediu de masă sec are 1 până la 2 grame de zahăr într-o porție standard de 50 mililitri, iar vinurile dulci, precum Sauternes, Port și vinul cu gheață, conțin aproximativ 8 grame de zahăr pentru fiecare 100 de mililitri

Vin roșu și polifenoli

Dintre băuturile alcoolice mai puțin calorice, un dietetician ajută la alegerea celei care ar fi o opțiune mai bună. Dieteticianul Sydney Lappe de la bistroMD înclină spre vinul roșu, subliniind că această băutură oferă în general compuși vegetali precum taninuri și resveratrol, puțin mai mult decât vinul alb.

Facultatea de Medicină de la Harvard explică faptul că vinul roșu poate conține mai mulți compuși pe lângă alcool, care ar putea relaxa pereții vaselor de sânge și preveni oxidarea lipoproteinelor cu densitate mică (LDL, colesterol „rău”), ceea ce duce la formarea de plăci de colesterol.

Substanțele benefice din vin se numesc polifenoli, care conferă culoarea și aroma unică a vinului. Polifenolii care se remarcă sunt resveratrolul, quercetina și epicatechinele.

Unele studii au sugerat că vinul roșu, mai ales atunci când este băut în timpul mesei, oferă mai multe beneficii cardiovasculare decât berea sau băuturile spirtoase. Experții consideră că obiceiurile dietetice sănătoase pot fi motivul unei sănătăți bune a consumatorilor de vin dincolo de alegerea alcoolului.

American Heart Association (AHA) remarcă faptul că niciun studiu nu a arătat o legătură cauză-efect între consumul de alcool și sănătatea inimii mai bună.

Vin fără alcool

Puteți obține polifenoli din vin fără a bea alcool. Harvard notează că cercetările au analizat că vinul fără alcool păstrează conținutul de polifenoli. De asemenea, indică faptul că „creșterea consumului de una până la două porții zilnice de ceai, cafea, fructe de pădure, ceapă sau mere oferă o cantitate mult mai mare de polifenoli decât consumul unui pahar suplimentar de vin roșu”.

Consumul moderat de alcool, definit ca până la o băutură pe zi pentru femeile sănătoase și două băuturi pe zi pentru bărbații sănătoși, este în general considerat sigur. Dar, așa cum anticipăm, chiar și un consum redus de alcool poate avea efecte negative asupra sănătății.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza