Târgul virtual Made in Cluj, alternativa pentru producătorii locali care nu-și permit să expună produsele în Piața Unirii

Târgul virtual Made in Cluj, alternativa pentru producătorii locali care nu-și permit să expună produsele în Piața Unirii
| Foto: madeincluj.ro

Un grup de tineri antreprenori au venit cu o inițiativă pentru susținerea micilor producători locali din Cluj, care nu au posibilitatea să intre pe piață într-un lanț de magazine sau supermarket.

Made in Cluj este o platformă online care reunește sub aceeași umbrelă întreaga comunitate a producătorilor din Cluj. Acum un an, chiar la debutul pandemiei, doi tineri au venit în sprijinul comunității clujene, oferindu-le micilor antreprenori posibilitatea să-și listeze afacerea și produsele pe platforma online madeincluj.ro. Scopul proiectului a fost să creeze ceva util comunității. Astfel, organizatorii percep de la producători, în mare parte, doar taxe pentru mentenanța site-ului.

În acest an, co-fondatorii proiectului au creat, cu ocazia sărbătorilor de iarnă, un „Târg de Crăciun” virtual, pentru producătorii locali care nu au reușit să-și expună produsele la căsuțele din Piața Unirii din cauza costurilor prea mari.

Târgul online oferă produse de sărbători doar de la producători clujeni. Pe site au fost deja listate primele produse, printre putem enumera aranjamentele florale speciale pentru sărbătorile de iarnă, produse naturale pe bază de lavandă, delicii culinare cu produse de sărbători, agende personalizate și chiar îmbrăcăminte pentru copii de sărbători. Organizatorii încă mai așteaptă doritorii să se înscrie pe lista producătorilor cu produse made in Cluj, pentru Târgul de Crăciun online.

Târgul virtual Made in Cluj, alternativa pentru producătorii locali care nu-și permit să expună produsele în Piața Unirii

„Anul trecut, la lansarea platformei în luna aprilie au fost comenzi de peste 30.000 de lei, în contextul în care nu am avut un buget de promovare și totul a fost organic. Vrem să sensibilizăm consumatorii să cumpere și produse locale. Vă dați seama că nu toți își permit să își expună produsele la târgul din Piața Unirii. Ba chiar am văzut că sunt destul de puțini producători clujeni la târgul din acest an. Atunci, platforma aceasta vine ca un fel de completare, este o formă mai accesibilă pentru producători să poată să se promoveze,” a explicat Sebastian Florian, co-fondator Made in Cluj.

Majoritatea producătorilor expuși pe platformă au obținut locul gratuit. Cei care doresc o promovare, de exemplu să fie pe prima pagină sau pe pagina Târgului de Crăciun virtual, achită doar o taxă simbolică. Organizatorii își propun pe viitor să treacă această activitate și în offline, sub forma unui hub creativ.

Comenteaza