Amendat de Sfântă Mărie pentru că nu avea bilet. Casele erau închise

Amendat de Sfântă Mărie pentru că nu avea bilet. Casele erau închise
Un clujean a reclamat, ieri, că a fost amendat de controlori pe un mijloc de transport în comun, deşi nu a avut de unde să-şi cumpere tichet de călătorie, case de bilete ale Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) fiind închise.

Cazul nu este singular. Alţi cetăţeni au semnalat că au cerut conducerii RATUC să ofere o alternativă pentru vânzarea biletelor de călătorie, mai ales la sfârşit de săptămână când chioşcurile de vânzare nu sunt deschise toată ziua.

„În această dimineaţă, pentru a putea ajunge la serviciu trebuia să iau un mijloc de transport în comun de la staţia Agronomia până la staţia Piaţa Mărăşti. Când am ajuns în staţia Agronomia (locuiesc pe strada Plopilor), am constatat că este închisă casa de bilete, fără să fie afişat că astăzi nu lucrează sau că există un alt punct alternativ pentru zilele de sărbătoare de unde să se poată achiziţiona un bilet de călătorie. În consecinţă, neavând cum să procur un bilet (casa de bilete fiind închisă şi neexistând un anunţ de unde pot cumpara un bilet - eu fiind din Deva şi locuiesc în Cluj din 10 iulie, nu cunosc sistemul de transport în comun) am urcat în troleibuzul cu numărul 6, considerând că este perfect normal să circul aşa, condiţiile de achiziţionare a biletelor nefiind puse la dispoziţia mea de către operatorul de transport", s-a plâns ieri redacţiei ZIUA de CLUj, Horia Mogoşan.

Acesta a adăugat că, la staţia Piaţa Mărăşti a fost controlat de angajaţii societăţii de transport şi, neavând bilet, a fost sancţionat cu amendă contravenţională în valoare de 100 lei. „Consider anormală o astfel de măsură, în condiţiile în care nu am avut cum să procur bilet înainte de urcarea în mijlocul de transport. Cu atât mai mult, mi se pare anormal ca într-o zi în care majoritatea persoanelor sărbătoresc şi nu merg la serviciu să nu aibă posibilitatea de achizitionare a biletelor pentru mijloacele de transport în comun", s-a plând cetăţeanul. Acesta a adăugat că, pe considerentele menţionate, va contesta amenda în instanţă.

Pe site-ul RATUC nu apare niciun fel de informaţie cu privire la orarul caselor de bilete în 15 august ci doar este afişat programul mijloacelor de transport în comun pentru ziua respectivă, iar la final, regia urează călătorilor „Sărbători fericite!".

Directorul Liviu Neag nu a putut fi contacta în cursul zilei de ieri pentru a ne oferi un punct de vedere cu privire la alternativa pe care regia o oferă clujenilor, când casele de bilete sunt închise. Sesizarea venită de la cetăţeanul nemulţumit nu este singulară. Clujenii au mai cerut şi în alte rânduri regiei să le pună la dispoziţie, până la implementarea sistemul de aparate electronice de unde pot să-şi achiziţioneze tichete (sistemul de ticketing), posibilitatea de a-şi achiziţiona bilete de la şofer sau un alt sistem.

„Sâmbăta şi duminica casele de bilete se închid mai repede. RATUC are o metodă ca, după ce acestea se închid, să pună bocterii să facă controale şi să aplice amenzi. Eu am întrebat odată şoferul de ce nu se vând bilete în autobuze. Mi-a răspuns că, ce, vreau să scadă încasările din amenzi?! Am înţeles că se va moderniza sistemul de transport şi vor apărea aparate electronice de unde să poţi să-şi iei bilet. Dar până atunci, trebuie o alternativă, ţine de management şi de priceperea şefilor să respecte călătorii. Nu să-i amendeze", a afirmat Anca I., într-o sesizare adresată redacţiei ZIUA de CLUJ.

 

Etichete
Comenteaza