Vom pierde banii europeni pe Ic Ponor. "Facem plângere penală"

Vom pierde banii europeni pe Ic Ponor.
Directorul Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi Privat (RAADPP) Cluj, Mircea Avram, a declarat luni că judeţul Cluj riscă să piardă bani europeni pe un proiect controversat, drumul de la Ic Ponor.

El a precizat că deşi proiectul este finalizat în proporţie de 78%, şansele ca reabilitarea drumului să fie terminată la timp sunt infime, fapt ce ar duce la pierderea finanţării europene. 

"La Ic Ponor nu va fi gata proiectul şi merg banii înapoi. Am deblocat contractul în noiembrie 2014 şi am semnat contract în 8 iunie, pentru că perioada de efectuare a lucrărilor este de şase luni şi UE ne impune să terminăm lucrările până în 8 decembrie. Orice zi peste înseamnă pierderea banilor.

Mi s-a cerut să amân semnarea contractului până când vine preşedintele nou la CJ. S-a dat ordin de începere a lucrărilor în 14 iulie, cu începere din data de 24, şi nu a mai ajuns la noi, a râs constructorul de noi. Nici până azi nu am fost noi anunţaţi direct. Drumul este terminat acum 78%, dar asfaltul trebuie turnat vara, că în octombrie vine zăpada. Constructorul ne-a notificat că nu îşi mai asumă răspunderea. Probabil în octombrie vor opri lucrarile şi le vor relua la anul în primăvară", a explicat Avram.

Şeful RAADPP a declarat că este pregătit să treacă la atac, având în plan depunerea unei plângeri penale. 

"Vom face plângere penală, pentru că există un prejudiciu. Cineva trebuie să răspundă, pentru că fiecare zi de întârziere înseamnă bani pierduţi, penalităţi", a precizat Avram.

Contractul pentru efectuarea lucrărilor care au mai rămas de realizat pe acest drum, cu o lungime de 20,5 km, a fost adjudecat de asocierea dintre Drumuri şi Poduri Judeţene Cluj - Cridov SRL. Cele două firme au câştigat licitaţia organizată în acest sens cu o propunere financiară de 13,3 milioane de lei.

Licitaţia iniţială pentru construcţia drumului a fost câştigată în 2009 de asocierea dintre firmele MBS Group Turda, Alfa Rom Satu Mare şi Nemzetkozi Betonut Kft. din Ungaria, pentru suma de 34 de milioane de lei.

Între constructor şi beneficiar (CJ Cluj) au apărut numeroase neînţelegeri legate de suplimentarea valorii lucrării, care au dus în 2013 la rezilierea contractului. CJ Cluj a cerut o expertiză asupra lucrărilor efectuate şi în urma prezentării concluziilor acesteia, care arătau că ar fi fost făcute lucrări care nu au respectat standardele de calitate cerute, a depus şi o sesizare la Departamentul de Luptă Antifraudă şi la DNA.

Între timp, o parte din lucrările efectuate s-au degradat şi trebuie refăcute din banii CJ Cluj, prin Regia de Administrare a Domeniului Public şi Privat (RAADPP).

La licitaţia pentru finalizarea acestui drum au mai participat Viarom Construct SA, Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări Cluj, Construct Perom şi asocierea Magenta Construcţii - Societatea de Construcţii Napoca. Finanțarea investiției este asigurată prin Programul Operațional Regional, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bugetul central de stat şi bugetul propriu al CJ Cluj.

Comenteaza