Pânză freatică sau subofertare? Se cer bani în plus pentru noua pistă a aeroportului
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 05 Iul 2012, 23:04
- Administraţie
- Ascultă știrea

Conform contractului pentru construirea noii piste de aterizare-decolare, de 2.100 de metri, lucrările au început în septembrie 2011 şi urmau să se finalizeze în maxim şase luni. Cu toate acestea, nici la acest moment nu se ştie când se va finaliza acest obiectiv.
Sursele ZIUA de CLUJ au informat că lucrarea se află într-un blocaj, din pricină că reprezentanţii consorţiului care lucrează la acest obiectiv (Construcţii Napoca SA - Icco Systems - Geo Arc Otopeni), solicită suplimentări de fonduri, invocând problemele apărute cu pânza freatică. Directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, David Ciceo, a admis că va fi nevoie de o suplimentare de fonduri, însă spune că nu poate să estimeze despre ce sumă este vorba. Situaţia apărută în cazul lucrărilor la noua pistă de aterizare-decolare a fost ţinută la secret.
Deşi a vizitat şantierul, preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, nu a informat că pentru a continua lucrările constructorul ar fi cerut fonduri suplimentare. În prezent lucrările sunt în întârziere, conform informaţiilor date publicităţii în luna septembrie 2011, când s-a semnat contractul. Sursele ZIUA de CLUJ au informat că, în principiu, Uioreanu s-ar fi pus de acord cu reprezentanţii firmelor care construiesc acest obiectiv (Construcţii Napoca SA - Icco Systems - Geo Arc Otopeni), să le aprobe suplimentarea de fonduri cerută. Oficial, Uioreanu neagă că ar fi aprobat costurile suplimentare. În schimb, a recunoscut că sunt probleme şi că, într-adevăr, trebuie făcută o analiză pentru a vedea exact cum pot ele să fie soluţionate.
"Eu vă pot asigura că nu am semnat absolut nici un act în aceste două săptămâni de când sunt în această instituţie. E adevărat că mi s-a explicat că ar fi nişte probleme cu amplasamentul acolo. E vorba de o situaţie neprevăzută cu pânza freatică, însă eu nu mi-aş permite să semneze alocări de fonduri până când o comisie specială nu va evalua situaţia şi până când nu mă voi consulta cu colegii mei din Consiliul Judeţean", a spus Uioreanu. El a adăugat că încă nici nu ar fi fost analizată situaţia şi că la el nu a venit nimeni să spună că este nevoie de o anumită sumă, dar că de vreme ce a preluat aşa acest proiect, el trebuie soluţionat într-un fel sau altul.
Fostul preşedinte de Consiliu Judeţean, Alin Tişe, susţine că niciodată nu a acceptat suplimentări de fonduri pentru această lucrare şi că nici nu a semnat vreun act adiţional care să prevadă prelungirea termenului de finalizare a lucrării. "Într-adevăr, a fost acea situaţie cu Ministerul Apărării, pentru că acolo exista un imobil al armatei şi a durat ceva până când am reuşit să rezolvăm situaţia pentru a putea fi demolat. Acestea au fost singurele probleme care au condus la o întârziere de vreo lună, nu mai mult. În rest, alte situaţii nu au apărut", a comentat Alin Tişe.
Totodată, el a spus că nu e străin de cererea constructorilor cu privire la suplimentarea de fonduri, dar că a refuzat să semneze orice act. "Mi s-a spus că ar fi ceva probleme cu infiltraţiile de apă, dar nu poţi accepta aşa suplimentări de fonduri fără să ai la bază o expertiză care să spună exact dacă ele se impun sau nu, dacă este sau nu nevoie de o fundaţie mai adâncă", a precizat Tişe. Ciceo a admis că situaţia nu va putea fi rezolvată fără bani. "Este o situaţie de risc major. Trebuie analizat exact ce se poate face şi deja proiectanţii au venit cu soluţii tehnice pe mai multe tronsoane. E drept că pentru asta vor fi necesare nişte fonduri suplimentare, însă nu cred că vor fi sume mari", a menţionat Ciceo. Consorţiul s-a angajat să facă noua pistă a aeroportului de 2.100 de metri pentru preţul de 137.808.522 de lei.
Reprezentantul Societăţii Construcţii Napoca, Ştefan Dimitriu, a explicat că la această situaţie s-a ajuns din pricina calităţii amplasamentului. "Noi nu cerem şi nici nu am cerut bani pentru noi. Proiectantul este cel care a depistat o serie de probleme şi care a prevăzut lucrări suplimentare, având în vedere condiţiile proaste ale terenului", a spus Dimitriu.