Caz de "malpraxis" la primărie. Angajații lui Boc trimit bolnavii la plimbare

 Caz de
Șeful Secției de chirurgie toracică de la Spitalul Leon Daniello, Dan Nicolau, a fost trimis la plimbare de angajații primăriei când a vrut să rezolve un caz social. Pentru că era vineri și era ora 16:00. Pacientul, de 71 de ani, a fost trimis la azil, cu noroc, prin apel la soțul unei angajate de la spital care lucra în primărie. Aceasta pentru că pe cale oficială nu s-a putut.
">

"Cum e stăpânul, așa-i și sluga". Solicitudinea angajaților din spatele telefonului primarului pălește când se apropie finalul programului de lucru, acuză un reputat medic clujean, care a simțit pe propria piele zicala românească.

„Vineri am fost de gardă. Și în funcția de șef de secție m-am izbit de mentalitatea funcționarului responsabil de la Primăria Municipiului Cluj-Napoca. Având un caz social, am solicitat concursul primăriei pentru rezolvarea problemei unui cetățean al urbei care afla într-o situație delicată. Am sunat la primărie și omologul meu ca medic de gardă de acolo, ofițerul de serviciu, mi-a explicat că e vineri și că, doar oameni suntem, e liber. Am cerut să iau legătura cu primarul sau cu cel care-l înlocuiește la decizie când e vineri. Mi s-a răspuns că primarul nu poate discuta astfel de probleme pentru că primăria are direcții specializate pe care ni s-a indicat să le contactăm, iar primarul nu este la dispoziția oricui sună la primărie. Am făcut, totuși, o solicitare instituțională, în calitatea și menirea amândurora, aceea potrivit căreia amândoi servim comunitatea", a declarat Dan Nicolau, pentru ZIUA de CLUJ.

Șeful de secție de la Leon Daniello a explicat că a tratat un pacient de 71 de ani, Ziman, care nu era la prima internare în cadrul spitalului, un bătrân care nu are pe nimeni și care, la externare, trebuia să fie preluat de Direcția de Asistență Socială (DAS) a primăriei. "Noi nu putem ține paturile ocupate cu cazurile sociale care nu au unde să se ducă. Suntem obligați să-i tratăm pe acești pacienți și apoi să-i predăm în sistemul de protecție socială din oraș. Am și făcut acest lucru, dar nu pentru că am fost primiți cu brațele deschise de oamenii primarului Emil Boc când le-am cerut ajutorul. Prin soțul unei angajatate de-a noastre care lucrează la primărie, poliția locală a venit și a preluat pacientul pe care l-au transferat la azilul primăriei de pe strada Oașului", a subliniat Nicolau.

Acesta a adăugat că situația este cu atât mai gravă cu cât angajații din structura de comunicare a primărie spun că au fost încălcate protocoalele instituționale între spitale și DAS și că, de fapt, medicii de la spital sunt vinovați pentru că au semnalat cazul abia vineri, la ora 16;00, deși știau de la internare când vor externa pacientul.

"Noi am adus la cunoștință cazul primăriei din luna decembrie a anului trecut. I-am informat inclusiv pe cei de la protecția socială din primărie. Ceea ce s-a întâmplat atestă că, instituțional, nu se pot rezolva probleme ale unor oameni simpli la Cluj-Napoca, mai ales dacă este final de săptămână. Doi angajați ai primăriei au afișat o atitudine nepotrivită în fața eforturilor noastre de a ajuta oamenii din comunitate. Mai mult, oamenii primăriei nu au monitorizat pacientul, deși noi le-am prezentat cazul, ceea ce denotă incompetență și superficialitate. Vreau să-i semnalez primarul Emil Boc că astfel de atitudini adoptate de unii oameni din subordinea sa nu fac decât să arunce o lumină proastă asupra tuturor angajaților din instituția pe care o conduce", a mai spus medicul clujean.

Șeful DAS, Aurel Mocanu, nu a putut fi contactat până la această oră pentru a explica câte persoane sunt în situația pacientului Ziman la Cluj-Napoca, dar și cum se ocupă primăria de aceste cazuri. De asemenea, nici primarul Emil Boc nu a răspuns reporterilor ZIUA de CLUJ.

Comenteaza