Daewoo şi Hyundai ar veni la Cluj, dar cer infrastructură
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 25 Apr 2012, 22:59
- Administraţie
- Ascultă știrea

Primăria Cluj-Napoca a primit vizita a două delegaţii din Coreea de Sud, din partea Daewoo şi Hyundai, care şi-au exprimat interesul pentru încheierea unor parteneriate public-private, în vederea realizării unor investiţii. Primarul interimar Radu Moisin a subliniat că principala cerere exprimată de coreeni s-a referit la o reţea principală rutieră, care să le asigure legătura cu portul Constanţa, având în vedere că au nevoie să-şi transporte marfa pe cale maritimă.
Din păcate însă, Autostrada Transilvania, singura variantă care ar apropia nord-vestul României de zona de sud, a rămas fără viitor. O variantă viabilă rămâne Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca (AICN), care însă mai are mult de investit în dezvoltarea componentei cargo.
Încă de pe vremea când primar al municipiului Cluj-Napoca era Sorin Apostu se vehicula ideea că o serie de investitori din Coreea de Sud sunt interesaţi să lanseze o serie de proiecte în Cluj. Acest lucru a fost întărit şi de faptul că administraţia locală e înfrăţită cu oraşul coreean Suwon, iar în mai multe rânduri a primit vizite din partea unor delegaţii coreene care, de altfel, au şi înfiinţat un birou de informare în Cluj pentru încurajarea oamenilor de afaceri din Coreea care ar avea interes pentru zona Clujului. Primarul interimar Radu Moisin a anunţat că a primit vizita unor delegaţii din partea companiilor Daewoo şi Hyundai, care ar fi interesate de încheierea unor parteneriate public-private privind dezvoltarea unor investiţii, însă principalul lucru care îi interesează pe coreeni se leagă de infrastructură. "Ne-au întrebat care sunt marile proiecte ale Clujului şi le-am expus care sunt posibilităţile în privinţa centrelor pe care ne dorim să le realizăm în zona Lomb. De asemenea, le-am detaliat şi alte proiecte mari care s-au derulat în oraşul nostru. Coreenii ne-au chestionat şi cu privire la situaţia infrastructurii, pentru că au nevoie de conectare cu portul din Constanţa, pe o cale principală rutieră", a anunţat Moisin.
Edilul a precizat că o variantă viabilă ar fi traseul Autostrăzii Transilvania, care leagă zona de nord-vest a ţării cu zona de sud-est (prin reţeaua Braşov - Ploieşti - Bucureşti - Constanţa). Numai că proiectul Autostrăzii Transilvania e abandonat pe moment. "Autorităţile centrale nu au identificat încă soluţii pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. În schimb, Clujul va fi conectat la nodul de la Câmpia Turzii, pe reţeaua centrală care vine din Timişoara şi care va lega Europa de Vest cu zona Ucraina - Rusia", a explicat Moisin. Numai că firmele coreene vor să ajungă în sudul României, nu în Rusia, iar pentru acest lucru singura posibilitate implică ceea ce avem în prezent: drumurile naţionale, judeţene şi cele comunale. Desigur, mai este şi varianta Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, care însă mai are mult de investit atât în pista de 3.500 de metri, cât şi în platforme şi căi de rulare. În afară de acest lucru, chiar dacă aeroportul clujean asigură şi servicii cargo, această componentă necesită în continuare investiţii majore, pentru a ajunge să satisfacă necesităţile unor astfel de companii de anvergură internaţională. De altfel, în proiectul de dezvoltare al AICN investiţiile în realizarea unui terminal cargo apar ca prioritate.