Design cuminte pentru Podul Garibaldi. Structura futuristă nu era "sinceră"

Design cuminte pentru Podul Garibaldi. Structura futuristă nu era
S-a renunţat la designul futurist propus pentru modernizarea Podului Garibaldi în detrimentul unei arhitecturi clasice. Decizia au luat-o arhitecţii din Comisia de Urbanism pentru că proiectul nu era "sincer".

În februarie, municipalitaea anunţa că Podul Garibaldi va fi refăcut în totalitate, după un proiect modern care să se integreze armonios în ansamblul arhitectural Cluj Arena - Sala Polivalentă.

Astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă, primarul Emil Boc a declarat că arhitecţii din Comisia de Urbanism au respins proiectul iniţial şi au aprobat unul clasic, "mai simplu".

„La Garibaldi, noi am vrut o structură mai modernă, inclusiv cu mai multe arcade. Arhitecţii nu au vrut această structură, au spus că nu se încadrează, deşi mie mi se părea că merge bine cu Sala Polivalentă şi cu stadionul şi au recomandat o structură clasică. Ei sunt specialiştii, aşa că am mers pe mâna lor. Va fi o zonă de agrement, va arăta bine, dar designul va fi unul clasic", a spus Emil Boc.

Arhitectul Şerban Ţigănaş a motivat alegerea unui design convenţional prin faptul că structura futuristă propusă pentru Podul Garibaldi nu s-ar potrivi cu arhitectura clădirilor învecinate. "Nu ne-a plăcut varianta respectivă pentru că este o contradicţie de dialog aproape inoportună între formele mari, construcţiile mari ale stadionului şi ale sălii şi pod. Acesta este până la urmă un acaret funcţional care trebuie să lege malurile şi să faciliteze circulaţia. Pe undeva era o imitaţie a unor lucruri la o scară cu totul improprie şi din cauza aceasta mi s-a părut inoportun. Un alt argument ar fi faptul că nu era o structură potrivită podului. Un pod este frumos atunci când are o structură de rezistenţă specifică, bine exprimată, ori aceasta era un adaos, structura era de cu totul alt tip şi era doar o mască", a spus acesta.

În prezent, lucrările la Podul Garibaldi se află în faza de proiectare, licitaţia pentru lucrări urmând să înceapă probabil în luna iunie. Acesta ar urma să fie refăcut de la zero, în proiect fiind incluse patru benzi de circulaţie, câte o pistă pentru biciclişti pe fiecare sens de mers şi două trotuare. Investiţia se ridică la 4.8 milioane de lei; lucrările ar trebui să înceapă anul acesta şi se estimează că vor dura nouă luni.

Tot în cursul acestui an va fi refăcut şi Podul Traian, care s-a surpat în august 2013 pe o porţiune de circa 20 de metri.

Teodora Demian

 

Comenteaza