Firmele care se bat pentru occidentalizarea transportului public

Firmele care se bat pentru occidentalizarea transportului public
Un constructor de poduri peste Dunăre, firma locală responsabilă de noua pistă a Aeroportului clujean şi compania finanţatorului „câinilor roşii” vor să facă afaceri „europene” Primăria Cluj. Trei societăţi au depus oferte la licitaţia de 30 de milioane de lei pentru proiectul Primăriei clujene de modernizare a transportului public în comun din oraş, finanţat din bani europeni.

Societăţile Hid Epito, Radcom şi Napoca Construcţii sunt interesate de contractul pentru introducerea sistemului de ticketing în sistemul public de transport în comun din oraş, intitulat generic "Lucrări pentru modernizarea şi extinderea sistemului de transport în comun în zona metropolitană Cluj- etapa I", scos la mezat de Primărie. Hid Epito SRL Cluj-Napoca a fost înregistrată în aprilie anul acesta şi are legătură cu grupul Hid din Ungaria, actor marcă pe piaţa construcţiilor din ţara vecină, potrivit informaţiilor ZIUA de CLUJ. Radcom se leagă de numele finanţatorului din forbal, coacţionar la clubul Dinamo, Nicolae Badea, societatea fiind cu tradiţie pe piaţa telecom din România. Radcom a avut, conform site-ului oficial contracte cu Regia Autonomă de Transport Public Călători din Cluj, dar şi cu structura similară din Arad.


Condusă în continuare de preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Cluj, Ştefan Dimitriu (preşedinte şi director general al companiei), Societatea Comercială de Construcţii Napoca şi-a schimbat în urmă cu un an acţionariatul în una dintre tranzacţiile-surpriză ale finalului de 2011. Napocamin (societate controlată de omul de afaceri cunoscut în piaţa construcţiilor Ioan Bene) şi acesta ca persoană fizică au preluat în 24 noiembrie 2011 99,97% din acţiunile societăţii IT Transilvania Invest, ce deţinea procentul majoritar din capitalul social al Construcţii Napoca. Tranzacţia prin care Bene (care controlează firmele Ben&Ben şi Panpetrol) a preluat controlul SCC Napoca s-a realizat în jurul sumei de 4,2 milioane de euro. În cadrul unui consorţiu, societatea şi-a adjudecat lucrările pentru noua pistă a Aeroportului clujean.


Toate trei societăţile au depus oferte la licitaţia amintită, potrivit informaţiilor ZIUA de CLUJ. Achiziţia se cifrează la peste 30 de milioane de lei. Criteriul de adjudecare a contractulului (care presupune lucrări de construcţii clădiri pentru transportul rutier şi pachete software pentru acces la distanţă) este preţul cel mai scăzut, iar termenul de realizare fixat prin caietul de sarcini este de 13 luni de la atribuire.


Introducerea sistemului de ticketing (montarea unui sistem automat de eliberare a legitimaţiilor de călătorie) în municipiu se va face în cadrul unui proiect cu finanţare europeană în valoare de 7,3 milioane de euro, dintre care 6,6 milioane reprezintă bani europeni, nerambursabili.
Proiectul presupune, în principal, modernizarea a 87 staţii de transport public călători existente în municipiu, amplasarea în zonele cu un flux important de călători a 61 de automate pentru eliberarea legitimaţiilor de călătorie non- stop şi 7 centre de vânzare a legitimaţiilor de călătorie, amplasarea a 136 de validatoare ale legitimaţiilor de călătorie în staţii şi a 327 de validatoare în mijloacele de transport în comun. Proiectul va fi implementat în doi ani de la data semnării contractului de finanţare şi a demarării licitaţiilor. În locul biletelor cu două călătorii vor apărea cele electronice, pentru o oră, cu care orice pasager va putea circula pe orice linie. Dacă va depăşi ora în cauză, va fi considerat fraudulos. Vor dispărea şi actualele abonamente de linie şi se vor introduce abonamente cu cardul, cu un număr maxim de călătorii dus-întors. Abonamentul este de 60 de călătorii, iar preţul se va stabili după implementarea sistemului. Totul se va face cu portofelul electronic. Cardul se va putea încărca şi consuma după cum doreşte orice posesor. 70-80% dintre cele 84 de puncte de eliberare a biletelor care există în municipiu vor fi desfiinţate şi doar la periferie se vor păstra chioşcuri deservite de personal.

Comenteaza