Modernizarea unui pod din Cluj s-a scumpit cu peste 50%. ”S-au produs majorări importante la materiale, manoperă, utilaje și transport”

Modernizarea unui pod din Cluj s-a scumpit cu peste 50%. ”S-au produs majorări importante la materiale, manoperă, utilaje și transport”
Modernizarea unui pod din Cluj s-a scumpit cu peste 50%.

Primăria se pregătește să lanseze o nouă licitație pentru un pod din municipiu.

Lucrările de modernizare a podului N, din Mănăștur, vor fi din nou scoase la licitație. Asta după ce, în iulie, procedura s-a anulat, întrucât nu s-a depus nicio ofertă. Estimarea execuției a fost refăcută; firma care a realizat studiul de fezabilitate a stabilit că, într-un singur an, costurile au crescut cu 2,4 milioane de lei. Astfel, indicatorii tehnico-economici ai lucrării au fost revizuiți, de la 4,5 milioane de lei la 6,9 milioane. Practic, de la un milion de euro la 1,5 milioane, luând în considerare și diferența de curs valutar.


”Datorită faptului că nu a fost depusă nicio ofertă, procedura a fost anulată și s-a solicitat proiectantului, prin adresa nr. 391690/21.08.2018, să confirme dacă indicatorii tehnico-economici și valoarea investiției aprobată prin HCL reprezintă o valoare de piață. Din răspunsul întocmit de către SC Construct CDP SRL, prin adresa numărul 396686/23.08.2018, rezultă că la data întocmirii DALI (aprilie 2017) până la data depunerii ofertelor (august 2018) s-au produs majorări importante de preț la materiale, manoperă, utilaje și transport”, se arată într-un referat al Primăriei Cluj-Napoca.


Podul urmează să sufere modificări importante: regândirea carosabilului și trotuarului, întărirea structurii și refacerea hidroizolațiilor. În plus, înfățișarea podului va fi schimbată, chiar dacă se vor menține anumite elemente din actualul look.

 

”S-a optat pentru utilizarea unui sistem arhitectural care să confere o imagine dinamică indiferent de punctul din care este privit. S-a propus montarea unor plăci compozite cu fețe de aluminiu pe structura metalică ancorată cu elemente prefabricate din beton ale pasajului și parapet din tablă perforată”, arată city-managerul Gheorghe Șurubaru..

 

Și iluminatul stradal va fi modernizat. Stâlpii de pe pod vor avea 6 m înălțime, iar cei de pe străzile din jur, 10 m. Noii stâlpi de iluminat au fost împărțiți astfel: Calea Florești - 15, Str. Bucium - 10, Bulevardul 1 Decembrie - 10, bretelele de urcare pe pod - 39 de stâlpi.

6
camere video urmează să fie instalate pentru supravegherea circulației de pe podul N.

Pe lângă aspectul estetic, sunt și altele care vizează utilitatea podului prinse în proiectul de modernizare. Urmează să se realizeze o hidroizolaţie performantă, să se pună borduri de granit, să se refacă trotuarele şi să se aştearnă covor asfaltic proaspăt. Noutatea o reprezintă panourile fonoabsorbante, datorită cărora locuitorii din Mănăştur vor fi mai puţin afectaţi de zgomotul produs de trafic.


Pasajul va avea partea carosabilă de 18.50 m lățime, pista de bicicliști de 2 m lățime pe partea dreaptă și trotuare de 1,20 m lățime dreapta, respectiv 1 m lățime pe partea stângă. Durata de execuţie a lucrărilor a fost prevăzută la nouă luni.

Comenteaza