Primăria, o nouă licitaţie în 2016. Miza, 35 de milioane de euro

Primăria, o nouă licitaţie în 2016. Miza, 35 de milioane de euro
Odată cu prima ninsoare din acest an, căzută zilele trecute la Cluj, ce a bulversat serios circulaţia, a apărut în dezbatere problema concesionării serviciilor de salubrizare şi deszăpezire.

În acest an, de deszăpezire se ocupă aceleaşi firme care fac şi salubrizarea, Brantner Vereş şi Rosal. Acestora li s-a terminat de doi ani contractul cu primăria, dar a fost nevoie de prelungiri consecutive până când municipalitatea va reuşi în sfârşit să organizeze licitaţia pentru aceste servicii. Nu că nu ar fi existat licitaţii până acum, dar acestea au fost contestate, apoi anulate de instanţă.

Primarul Emil Boc a dat vina pentru anularea licitaţiilor pe viziunile diferite pe care le-au avut două instituţii ale statului, Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP, fost ANRMAP) şi Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) cu privire la condiţiile impuse de primărie pentru operatorii care se înscriu la licitaţie.

Primăria Cluj-Napoca se pregăteşte acum să lanseze o nouă licitaţie pentru concesionarea serviciilor de salubrizare stradală şi deszăpezire, după ce în decembrie 2015, a aprobat în consiliul local caietul de sarcini plus anexele licitaţiei, cerinţele de calificare şi criteriile de selecţie a ofertei, precum şi modelul de contract şi comisia de evaluare.

Biroul mass-media al primăriei clujene a informat că această documentaţie este evaluată acum de ANAP, iar după ce va primi girul acestei instituţii, va fi lansată noua licitaţie, în săptămânile următoare.

Miza acestui contract este foarte mare. Este vorba de o înţelegere pentru opt ani cu o valoare estimată de municipalitate la 158 de milioane de lei, adică circa 35 de milioane de euro. De aici derivă şi bătălia între firmele care-şi doresc adjudecarea serviciilor, pe care am văzut-o anii trecuţi prin mulţimea de contestaţii depuse împotriva deciziilor autorităţii contractante.

Licitaţia va fi una deschisă, având drept criteriu de atribuire oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, ponderea cea mai mare având-o în acest caz preţul oferit şi doar în plan secundar redevenţa plătită municipalităţii, care nu poate fi mai mică de 350.000 de lei pe an. Oraşul va fi împărţit în două loturi, la fel ca şi la precedenta licitaţie.

Dar să vedem cum şi-a făcut de data aceasta temele primăria, pentru a reuşi să finalizeze această licitaţie şi să încheie un nou contract pentru aceste servicii măcar în 2016. Una dintre cele mai importante prevederi ale caietului de sarcini al licitaţiei este cea privind investiţiile pe care trebuie să le facă operatorul pentru a asigura funcţionarea normală a acestui serviciu.

Sunt incluse aici, printre altele, reînnoirea parcului de maşini şi utilaje ori de câte ori este necesar, cu încadrarea în normele europene, dotarea tuturor utilajelor folosite la salubrizare şi deszăpezire cu GPS de monitorizare prin satelit şi dotarea cu coşuri de gunoi în permanenţă şi înlocuirea lor atunci când se deteriorează.

Operatorul care va fi declarat drept câştigător va fi obligat la data semnării contractului să prezinte dovada constituirii unei garanţii pentru realizarea investiţiilor şi dotărilor minime cu personal şi utilaje în sumă de 1 milion de lei pe fiecare lot.

Firmele participante la licitaţie trebuie să fi avut pe ultimii trei ani, 2013-2015, o cifră de afaceri minimă de 54 de milioane de lei (lotul 1), respectiv 50 de milioane de lei (lotul 2). În cazul participării la ambele loturi, cifra medie de afaceri solicitată este de 54 de milioane de lei, iar aceasta nu trebuie să fie dovedită cumulat, a stabilit primăria.

După ce acum câteva zile clujenii au văzut cum s-a intervenit pe drumurile înzăpezite, documentele primăriei ne spun care vor fi obligaţiile contractuale de a acţiona ale noilor câştigători ai serviciilor de deszăpezire.

Operatorul serviciilor va lua toate măsurile pentru a interveni în termen de maxim 15 minute de la începerea ninsorii, conform urgenţelor", se arată în caietul de sarcini al licitaţiei. În acelaşi document se spune că „arterele principale de circulaţie vor fi practicabile în termen de două ore de la începerea intervenţiei".

Comenteaza