Primăriei i se cere chirie ca să asfalteze o stradă

Primăriei i se cere chirie ca să asfalteze o stradă
O situaţie amuzantă la Cluj, unde municipalitatea ar trebui să închirieze o stradă ca să o poată moderniza.

Strada Triajului, din preajma căii ferate, pe care se intră de pe Calea Baciului, este subiectul unei dispute între Guvernul României şi Primăria Cluj-Napoca. Aceasta este gestionată de Ministerul Transporturilor (MT), cu tot cu gropile din asfalt. Primarul Emil Boc a cerut ca strada să intre în domeniul public al municipiului, ca să poată fi modernizată, dar ministerul s-a opus. Ba mai mult, potrivit lui Boc, MT a venit cu ideea să închirieze strada Clujului pentru o sumă de bani.

"Ajungem să plătim chirie MT să putem reface o stradă. Nu mi se pare normal. Eu tot ţip, tot mă agit, dar nu mai am pârghiile de altădată. La Guvern se uită cât de important contribuabil este Clujului. După Bucureşti, suntem pe locul al doilea distanţaţi, dar ni se întorc 30-35% din banii pe care îi trimitem la Bucureşti. Nu este normal să blochezi un oraş care produce prosperitate, să nu îi laşi capacitatea să se dezvolte", a spus Boc.

În acest moment, Clujul continuă să ceară MT şi un alt obiectiv. Este vorba despre Parcul Feroviarilor. Deşi nu este dispus să investească în modernizarea acestuia, ministerul ţine blocată zona verde de 5,3 ha.

În acest an, totuşi, MT a făcut un gest de eleganţă în favoarea Clujului. A trecut în domeniul public al municipiului străzile Depoului şi Badea Cârţan, care de asemenea erau nemordernizate de mulţi ani. În prima săptămână după ce s-a semnat protocolul de predare-primire, în aprilie, Regia Autonomă a Domeniului Public a intrat pe cele două străzi şi le-a reabilitat.

Dialogul nu tocmai productiv dintre municipalitate şi MT este o veste destul de neplăcută pentru clujeni. Planul de mobilitate urbană durabilă propune folosirea căii ferate şi pentru transport urban şi realizarea unui nod multimodal la aeroport, lucruri care se poate realiza numai cu sprijinul MT. De asemenea, municipalitatea a propus o şosea de la gară la aeroport, de o parte şi de alta a căii ferate, folosind inclusiv zona de protecţie a căii ferate, care de asemenea nu se va putea construi fără încuviinţarea ministerului.

Comenteaza