Rezidenţii "de lux" din Pipera Clujului vor asfalt şi lumină

Rezidenţii
Documentaţiile urbanistice aprobate pe bandă rulantă în cartierul Bună Ziua, din categoria Planuri Urbanistice Zonale dezastruoase pentru oraş, pun administraţia locală faţă în faţă cu probleme riveranilor care în fiecare an cer asfalt.

După promisiunile lui Emil Boc cu trotuarele pe Bună Ziua, clujenii de pe Măceşului, arteră învecinată cu localuri sau sedii cu pretenţii din Pipera Clujului fac lobby ca primăria să aştearnă trotuare, covoare asfaltice pe carosabil şi să pună lumină stradală.

Pe strada Măceşului, terenul pentru locuinţe se vinde cu aproape 120 de euro metrul pătrat iar în anunţurile de vânzare se menţionează că strada este propusă spre alfaltare. În realitate, există doar petiţii şi reclamaţii de la locuitorii de pe respectiva arteră ca primăria să ia în serios problemele care există în tot cartierul Bună Ziua: lipsa trotuarelor, asfaltului şi iluminatului public pe majoritarea străzilor.

"Dincolo de lipsa ilumnatului străzii Măceşului şi trotuarului, suntem vecini cu două unităţi luxoase din oraş, Grand Hotel Italia şi Da Vinci. Ce să vă zic, noi locuim pe o stradă la o mică distanţă de cele doua locaţii, vizibile din orice punct...dar este una medievală, care a fost pietruită doar la intrare pentru a lua ochii unora. Cum înaintezi 100 de metri constaţi că dai peste un munte de praf şi hârtoape. Sperăm ca măcar de când au fost aici cei de la Manchester United să facă ceva îmbunătăţiri pe strada noastră de dragul celebrilor fotbalişti care o să mai vină la Cluj, ca să nu fie uimiţi vizual de străzile jenante pe care le avem. Aşteptăm încă asfaltarea, sau măcar îmbunătăţirea străzii Măceşului. De mulţi ani mesajele au curs cu sutele pe site-ul primariei....Degeaba. Autorităţile sunt indiferente la aceste aspecte", a atras atenţia Cristina într-o sesizare adresată ZIUA de CLUJ. Riverana a mai atras atenţia că familiile din zonă nu pot traversa legal strada Bună Ziua spre a merge de pe Măceşului la supermarket deoarece primăria nu a instituit în zonă o banală trecere de pietoni.

Un alt cititor ZIUA de CLUJ susţine că lipsa asfaltul şi a iluminatului stradal este o problemă generalizată în Buna Ziua. "Cum se face că în toat cartierul Bună Ziua nici o stradă nu este administrată şi întreţinută de Primărie? Pe Măceşului & Mihai Românul se circulă mai rău ca niciodată. În ceea ce priveşte străzile secundare, primăria refuză preluarea lor în domeniul public şi administrarea pe varii motive. Se scuză simplu: sunt străzi private. Însă, cum de au permis construcţii înainte ca infrastructura să fie pusă la punct? E un cartier nou ce se vrea să facă parte dintr-o aşa zisă Capitala Europeană fără nici un parc, o singură trecere de pietoni a unei străzi principale pe o lungime de 3 km, niciun semafor şi/sau limitator de viteză, nici o instituţie publică sau creşă, gradiniţă, şcoală, hidranţi, poate cel mult în câteva blocuri. acces în caz de urgenţă a maşinilor de pompieri şi ambulanţelor, blocat pe multe străzi secundare, nici o staţie de taxi, staţii de autobuz fără niciun loc unde să te poţi adăposti de vremea rea, niciun punct de achiziţie bilete, nici măcar secţie de vot nu avem în cartier", a sintetizat situaţia din Bună Ziua un alt cititor, Andrei.

Autorităţile locale sunt în faţa unor probleme reale ale locuritorilor din zona încetăţenită ca Pipera Clujului, aceasta având în vedere că a aprobat construcţii pe bandă rulantă în Bună Ziua, fără să se asigure că vor fi puse mai întâi la punct reţele de drumuri şi utilităţi. Potrivit urbaniştilor clujeni vorbim despre o împrăştiere de locuinţe în teren, nu de un cartier adevărat care trebuie să aibă dotări şi sevicii. În ultimii ani, dezvoltatorii privaţi au realizat şi proiecte pe alte segmente decât cel rezidenţial: un hotel cu săli de conferinţe, restaurante şi piscină (Grand Italia), restaurantul Da Vinci sau magazinul Lidl. În schimb, primăria nu are un plan de bătaie pentru a racorda zona la asflat.

Cu strada Bună Ziua, situaţia nu a fost deoacamdată rezolvată. Primăria a pompat bani în reţeaua de iluminat şi firmei care realizează modernizarea (peste 700.000 de lei) şi există promisiunea lui Boc că artera va fi adusă la standarde în 1 noiembrie. În ceea ce priveşte străzile Măceşului, Arţarului sau Mihai Românul, deşi intenţiona să le modernizeze în 2012, nu mai există fonduri disponibile în acest sens, după cum ne-au informat reprezentanţii instituţiei. Cel mai probabil în 2013 va veni rândul respectivelor străzi, aceasta după ce primăria a introdus în programul de asfaltare arterele Oaşului şi Borhanci care au consumat jumătate din bugetul de investiţii în străzi al primăriei. Despre celelalte probleme a străzilor private, a lipsei trotuarelor şi a viitorului urbanistic al Pieperei Clujului, administraţia nu a pus la punct un plan de bătaie.

Etichete
Comenteaza