Scumpe, puţine, dar cu VIP-uri la inaugurare. Cum şi-au făcut intrarea noile troleibuze în oraş

Scumpe, puţine, dar cu VIP-uri la inaugurare. Cum şi-au făcut intrarea noile troleibuze în oraş
Două troleibuze noi au intrat de ieri în traficul oraşului, prilej cu care primarul a coborât printre clujenii cu bilete, la inaugurare. La Timişoara, administraţia a înnoit flota cu 50 de vehicule electrice şi a ieşit mai ieftin.

După ce în ultimul an s-a plimbat, de mai multe ori, cu câte un tramvai mov nou sosit în oraş, primarul Emil Boc a inaugurat în această săptămână şi un vehicul electric de transport public.

În acestă săptămână au fost pus în circulaţie două troleibuze articulate noi, achiziţionate în baza unei licitaţii publice câştigate de Astra Arad care a permis semnarea unui acord - cadru pentru achiziţia a maximum 10 troleibuze noi. În 2013 s-a încheiat un contract subsecvent în funcţie de fondurile care au putut fi alocate în acest scop, până în acest moment fiind achiziţionate patru astfel de troleibuze noi. Celelalte două urmează să fie puse în circulaţie. Fiecare dintre acestea are o capacitate de transport de 164 călători, 42 locuri pe scaune, 4 scaune cu accesibilitate uşoară pentru persoane cu dizabilităţi motorii şi bătrâni. Preţul de achiziţie a fost de 1,9 milioane de lei. Şeful Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC), Liviu Neag, a ţinut să sublinieze că noile achiziţii fac toţi banii şi că investiţia fost făcută pentru "confortul şi siguranţa călătorilor". Însuşi primarul municipiului "s-a dat" ieri cu troleibuzul, alături de primii călători ai vehiculelor articulate. Edilul a precizat că până la finalul anului încă şase troleibuze vor înnoi flota RATUC. Şeful regiei a precizat însă că fonduri există numai pentru încă unul, restul urmând să ajungă în traficul clujean în 2014. Parcul auto clujean include în acest moment 50 de troleibuze noi, însă cu toate acestea cetăţenii se plâng că multe dintre acestea nu asigură condiţiile civilizate de călătorie şi că recent majoratele tarife nu sunt justificate. De menţionat însă că multe dintre troleibuzele noi sunt de fapt autobuze vechi recondiţionate şi reconvertite.

În schimb, alte administraţii locale au preferat abordări diferite. La Timişoara, municipalitatea a încheiat un acord-cadru pentru achiziţia a 50 de troleibuze, toate noi, pentru care a plătit o sumă mai mică decât cea dată de regia de transport clujeană pentru un troleibuz nou al Astra Arad. Mai precis, la Timişoara, un troleibuz nou a costat 350.000 de euro, adică a fost cu 100.000 de euro mai ieftin decât la Cluj. Din lipsă de fonduri, alte administraţii preferă să achiziţioneze vehicule second-hand. Regia din Braşov a luat în 2011 troleibuze second hand, cu 200.000 de euro bucata, însă a avut de-a face cu nemulţumirile călătorilor, care s-au plâns că acestea nu fac faţă pe timp de iarnă, după cum a semnalat presa locală.

Parcul RATUC are 93 de troleibuze care deservesc şase linii de călătorie.

 

Comenteaza