Cum progresează șantierul de modernizare pe calea ferată Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor. Stadiul lucrărilor pe toate cele 4 loturi

Cum progresează șantierul de modernizare pe calea ferată Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor. Stadiul lucrărilor pe toate cele 4 loturi

Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. a făcut public pe site-ul său stadiul lucrărilor de modernizare și reabilitare a infrastructurii feroviare din România.

Printre proiectele aflate în desfășurare se află și cele patru loturi de pe linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. 

Stadiu lucrări

Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireș

  • Lungime: 30,411 km;
  • Constructor: Asociera Alstom Transport (lider) și Arcada Company S.A., denumită Asocierea Railworks;
  • Stadiul fizic execuție: 43%;
  • Data începerii: 30.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 1,611 miliarde lei (fără TVA);

Lotul 2 Aghireș – Poieni

  • Lungime: 36,530 km;
  • Constructor: Asociera Alstom Transport și Arcada Company S.A. (lider), denumită Asocierea Railworks;
  • Stadiul fizic execuție: 49%;
  • Data începerii: 25.01.2023;
  • Data finalizării: august 2026;
  • Valoare lucrări: 1,535 miliarde lei (fără TVA);

Lotul 3 Poieni – Aleșd

  • Lungime: 52,74 km;
  • Constructor: Asocierea FCC CONSTRUCCION (lider)- GÜLERMAK AGIR SANAYI INȘAAT VE TAAHHÜT A.Ș.- CNN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INȘAAT ANONIM ȘIRKETI, denumită;
  • Stadiul fizic execuție: 15%;
  • Data începerii: 16.01.2023;
  • Data finalizării: mai 2027;
  • Valoare lucrări: 2,117 miliarde lei (fără TVA);

Lotul 4 Aleșd – frontieră Ungaria

  • Lungime: 46,744 kilometri;
  • Constructor: Asocierea WEBUILD SPA - Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. - SALCEF S.p.A, denumită Asocierea Webuild SPA-Impresa Pizzarotti & C SPA - Salcef SPA- Cluj Napoca-Episcopia Bihor Lot 4;
  • Stadiul fizic execuție: 24%;
  • Data începerii: 23.01.2023;
  • Data finalizării: mai 2027;
  • Valoare lucrări: 2,416 miliarde lei (fără TVA);

Pe tronsonul Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, calea ferată va fi electrificată și modernizată pe un traseu de peste 160 km, în baza unui proiect care se realizează din fonduri europene (fonduri nerambursabile din PNRR).

Electrificarea și modernizarea căii ferate între Cluj-Napoca, Oradea și Episcopia Bihor este cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord-Vest, potrivit CFR Infrastructură.

Puțin peste 2 ore cu trenul între Cluj-Napoca și Frontieră. Investiție de peste 7,6 mld. lei

Valoarea totală a investiției este de 7,66 miliarde lei, fără TVA, iar finalizarea celor 4 contracte este estimată pentru perioada 2026/2027. 

Potrivit sursei citate, viteza de circulație a trenurilor pe acest tronson va crește considerabil.

„2 ore și 14 minute între Cluj Napoca și Frontieră. Viteza de circulație a trenurilor pe tronsonul Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor era, înainte de începerea lucrărilor, de 65 km/h - 85 km/h pe cea mai mare parte a traseului. După finalizarea lucrărilor, viteza maximă va crește la 120 km/h - 160 km/h, iar durata călătoriei între Cluj-Napoca la Episcopia Bihor va fi de 2h și 14 min pentru un tren IR, iar un tren RE va parcurge distanța dintre Cluj-Napoca și Oradea în cca 2h și 20 min!

Tronsonul feroviar Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră este prima de cale ferată de pe rețeaua feroviară care va fi nu doar reabilitată pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h, ci și electrificată, pe întregul traseu în lungime totală de 166,2 km, fiind totodată și prima linie de cale ferată, electrificată, după anul 1990, cu fonduri europene!”, spunea CFR Infrastructură în 2024. 

Reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, înclusiv dublarea liniei pe o lungime de cca 14,8 km, este structurată pe următoarele 4 loturi delimitate geografic:

  • Lotul 1 Cluj-Napoca - Aghireș (30,41 km)
  • Lotul 2 Aghireș - Poieni (36,53 km)
  • Lotul 3 Poieni - Aleșd (52,74 km)
  • Lotul 4 Aleșd - Frontieră Ungaria (46,74 km)
Comenteaza