Elena Dobre, Google: „Clujul a început să conteze în vânzările online”

Elena Dobre, Google: „Clujul a început să conteze în vânzările online”
Oraşele mari ale României precum Cluj-Napoca, Timişoara sau Braşov fac volume din ce în ce mai mari în comerţul pe internet, constată Elena Dobre, trainer certificat Google România.

„Bloggerii mari nu mai au o influenţă majoră în procesul de achiziţie. Lumea observă că Andreea Raicu mai promovează 200 de produse, fapt care generează mai degrabă confuzie în rândul consumatorilor. Nici în cazul Ligiei Pop, care marşează pe produse naturiste, un stil de viaţă sănătos nu am văzut impact major. În schimb Carmen Brumă a avut influenţă la vânzările de colagen lichid. Acum bloggerii mai mici au eficienţă în creştere pentru că o poză făcută prost, pe muşamaua din bucătărie, oferă o mai mare credibilitate”, susţine expertul Google.
 
Elena Dobre a explicat şi felul în care s-a făcut dezvoltarea unui site autohton. „Vegis.ro este o afacere a unui cuplu de întreprinzători din Braşov. Ei au cumpărat 500 de produse naturiste, au investit 5.000 de euro, au luat o clădire şi au început să vândă online. Este un fel de Plafar pe internet, dar unul în care găseşti descrierea produselor, recomandări, reţete pe blog. Ei au dezvoltat mai ales versiunea de telefon mobil a site-ului pentru că aceasta aduce traficul cel mai mare pe internet: de la 0,6 milioane acum cinci ani la 6,6 milioane în 2017. 
 
Comenzile cele mai mari le vin acum din Bucureşti (37%), Timişoara şi Cluj. Cele mai multe le au de pe mobil (47%), iar valoarea medie a comenzii este de 145 de lei. Ponderea cumpărătorilor înclină către femei (73%), în timp ce bărbaţii deţin doar 27%. Profilul cumpărătorului îl reprezintă doamna între 25 şi 44 de ani, care cumpără şi pentru copil, şi pentru bunică şi care vrea produse bio, de îngrijire personală, sănătoase”, a rezumat Dobre.   
 
20 de vorbitori, prezentări și ateliere susținute de specialiști în tehnologie și inovație sunt incluse în TechJam, conferința pregătită la Cluj de organizatorii TechFest. Sesiunile TechJam sunt structurate pe mai multe categorii: atelier digital Google, atelier de marketing automatizat, tehnologii de marketing, SAP Hybris, atelier de design thinking, securitate cibernetică, inteligență artificială. TechFest a debutat cu atelierul de eficiență energetică și până duminică va continua cu forumul Smart City, gala premiilor industriei, hackathon, expoziție de obiecte inteligente și tehnologii ale viitorului, un salon educațional și o seară de gaming. 
 
Magazin fizic vs virtual
 
Cele două forme de comerţ se vor completa reciproc. ”În SUA se studiază traseul vizitatorilor unui mall prin magazine; în funcţie de acesta se stabilesc suprafeţele comerciale, iar dacă ajungi în perimetrul unui anumit magazin ţi se activează oferte ale acestuia. Ponderea cumpărătorilor din mediul online va creşte, iar taxele de transport vor fi menţinute sau va exista o sumă minimă pentru transport gratuit, altfel nu va mai fi rentabil. La Emag o persoană a comandat trei frigidere, iar după ce le-a comparat, în faţa casei, a returnat două dintre ele”.

Nu eşti pe mobil, nu exişti
 
Statisticile Google confirmă faptul că majoritatea căutărilor pe internet se fac de pe telefonul mobil, urmat de computer şi tabletă, deci un website neoptimizat pentru varianta mobilă va avea mai puţine şanse de reuşită pe piaţă. Viteza de încărcare cea mai bună a unui site este de 3 secunde, o medie de 5 secunde este considerată drept corectă, iar una de 8 secunde, prea lungă şi determină părăsirea acestuia. În privinţa calităţii site-ului contează conţinutul nou, integrarea unor cuvinte cheie şi denumirea articolelor pentru a fi indexabile de către roboţi.

Comenteaza