Banca Transilvania vrea să investească într-o bancă de top din Republica Moldova

Banca Transilvania vrea să investească într-o bancă de top din Republica Moldova
Banca Transilvania (BT) intenționează să investească în Victoriabank, a treia bancă din Republica Moldova, dobândind o participație inițială de 39% din capitalul social al acesteia.

Conform conducerii BT, este pentru prima oară în ultimii 10ani când o banca din afara Republicii Moldova își arată interesul pentru a intra pe piață. "Tranzacția va respecta toate prevederile legii pieței de capital din Republica Moldova, iar BT va avea nevoie de aprobarea Băncii Naționale a României și a Băncii Naționale a Moldovei pentru această investiție", se precizează în comunicat.

Ca urmare a intrării BT în capitalul Victoriabank, cei doi parteneri - BT și Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) - vor deține împreună pachetul majoritar. În conformitate cu legislația în vigoare, aceștia vor face o ofertă pentru achiziționarea celorlalte acțiuni.

"Suntem încântați să ne alăturăm BERD și celorlalți acționari în demersul de a dezvolta piața bancara locală și de a susține economia din Republica Moldova. Dorim să replicăm modelul de business BT, succesul pe care îl avem în România. Victoriabank este o banca solidă, bine poziționată pe piața bancară din Republica Moldova.

Vedem potențial de creștere pe liniile de business pe care în mod tradițional BT are o bogată expertiză - IMM, retail, microcompanii - precum și în serviciile financiare digitale. Pentru planul nostru ambițios ne bazăm inclusiv pe continuarea și dezvoltarea colaborării strategice cu partenerii noștri tradiționali", a declarat Horia Ciorcilă, președintele Consiliului de Administrație al BT.

Victoriabank are aproape 30 de ani de activitate în Republica Moldova, 540.000 de clienți, 1.400 de persoane în echipă și 100 de sedii. În iunie 2017, Victoriabank avea cel mai ridicat nivel al depozitelor raportate la totalul activelor din întreaga piață din Republica Moldova, de 80%, iar raportul credite/depozite era cel mai redus de pe piață, de 39%.

De asemenea, banca deținea peste 17% cota de piață ca număr de carduri (285.000), aproape 25% cotă de piață ca număr de POS-uri și 37% privind rulajele cu cardul la comercianți. BT este a doua bancă din România și nucleul grupului financiar BT.

Activitatea sa este organizată pe trei linii principale de business: corporate, întreprinderi mici şi mijlocii, retail. Banca are 2,2 milioane de clienți, 7.000 de angajați și 500 de sedii. Grupul BT are expertiza în Republica Moldova din 2008 datorită subsidiarei BT Leasing MD, lider de piață în Republica Moldova în funcție de valoarea finanțărilor de mijloace fixe acordate în leasing.

Comenteaza