A studiat la Stanford, a ajuns în Silicon Valley şi a dezvoltat propria companie de tech. Cum vrea o clujeancă să revoluţioneze Internetul

A studiat la Stanford, a ajuns în Silicon Valley şi a dezvoltat propria companie de tech. Cum vrea o clujeancă să revoluţioneze Internetul
O tânără din Cluj plecată în Silicon Valley vrea să revoluţioneze modul în care utilizatorii interacţionează pe retele sociale. A început deja, cu o aplicaţie pentru iPhone prin care utilizatorii se pot conecta prin opinii pe care le împărtăşesc pe diverse subiecte.


Anda Gânscă s-a mutat în 2007 în America, unde a absolvit anul trecut celebra universitate Stanford, şi a putut să vadă "hands on" modul în care sunt este plăsmuit Internetul, prin aplicaţiile, programele şi reţelele sociale dezvoltate în Silicon Valley. A lucrat un an pentru un fond de venture capital care finanţa antreprenori în IT, după care şi-a fondat propria companie şi a dezvoltat propriul produs, Knotch, care vrea să schimbe modul în care utilizatorii de smartphone-uri reacţionează la mediul din jur. Inedit la această aplicaţie este faptul că părerile sunt exprimate nu într-un mod binar - cum este Facebook cu butonul de "like" şi nici într-o scală de doar 5 stele, ci în culori. "Ideea de bază a acestei aplicaţii este că te duci prin lume cu telefonul şi îţi exprimi părerile despre orice", spune Gânscă pentru ziuadecj.ro. "Asta oferim noi, o platformă unde poţi să îţi "măsori" şi să îţi exprimi opiniile, ca un termometru de sentimente". A investit împreună cu echipa sa de trei persoane aproximativ 100.000 de dolari în dezvoltarea aplicaţiei. "Dar această sumă reprezintă efectiv doar salarii, ca să putem supravieţui", explică antreprenoarea. "Lucrăm patru persoane şi avem un trai de subzistenţă, pentru că încercăm să nu cheltuim prea mult din ce am strâns. Atât doar că dacă vrem să creştem echipa va trebui să strângem câteva milioane de dolari, ceea ce e foarte greu în Silicon Valley, pentru că e un spaţiu aglomerat de produse. Dar asta voi face la vară, voi strânge această sumă", spune încrezătoare clujeanca.


Deocamdată aplicaţia este disponibilă doar pentru iPhone. "Vrem să o dezvoltăm şi pentru telefoane Android, dar am făcut multă cercetare şi am constatat că utilizatorii de iPhone petrec mult mai mult timp pe telefon decât cei cu telefoane Android", explică Gânscă. Aceasta ţine să menţioneze că, după ce va reuşi să colecteze suficient capital de lucru şi va trebui să angajeze personal, se va orienta în primul rând către piaţa din Cluj şi nu spre cea, mult mai generoasă, din Silicon Valley. "Pentru mine e foarte important să dau ceva înapoi locului care m-a creat. Putem recruta şi din altă parte, din India sau America, dar preferăm de la Cluj".

De ce ar alege cineva Knotch
Reputatul site wired.com explică de ce aplicaţia dezvoltată de clujeanca Anda Gânscă este mai bună decât Facebook şi Twitter, de exemplu: "Ca să obţină datele utilizatorilor, marketerii se lovesc de două probleme. Prima, opiniile dispar din feed-urile Twitter şi Facebook. A doua, chiar şi cu algoritmi sofisticaţi, nu e întotdeauna uşor să vezi dacă ne place ceva sau nu (...) Ce face Knotch unic în aglomerata lume a acestui fel de aplicaţii sunt tentele subtile de sentimente pe care le poţi exprima. În loc de a folosi un buton "like" sau un clasament cu cinci stele, îţi exprimi părerea folosind una din 10 culori, de la roşu la albastru închis. Roşu înseamnă că iubeşti ceva, în vreme ce albastru este păstrat pentru ceea ce urăşti".


"Intenţia noastră a fost aceea de a crea o scală universală pe care oamenii să o înţeleagă indiferent de limba sau cultura lor"
, spune Gânscă.

Comenteaza