Aplicația care oprește risipa alimentară, lansată anul trecut la Cluj, vrea să ajungă la 1 milion de comenzi în 2022

Aplicația care oprește risipa alimentară, lansată anul trecut la Cluj, vrea să ajungă la 1 milion de comenzi în 2022
| Foto: PhotoMIX Company

Dezvoltată în Ungaria și lansată pe piața românească la Cluj, Munch încearcă să stopeze risipa de alimente și vrea să ajungă la 1 milion de pachete vândute.

Conceptul Munch a luat naștere în Ungaria, în urma unei investiții de 40.000 de euro pentru dezvoltare. Much este o aplicație care își propune să combată risipa alimentară, iar în vara anului trecut a fost lansată și în România, la Cluj-Napoca, de către Attila Tanko şi Rareş Hărşan.

„Am lansat în iulie 2021 Munch în Cluj-Napoca, iar în august am ajuns şi în Târgu-Mureş. Scopul nostru este de a reduce risipa alimentară. Circa 3.000 de pachete Munch au fost vândute până acum, deci am avut 3.000 de comenzi. Un pachet poate cuprinde mai multe produse“, a explicat Attila Tanko pentru ZF.

Munch colaborează în prezent cu 40 de unităţi alimentare, precum brutării, restaurante, hoteluri. Produsele sunt reduse cu circa 30-40% faţă de preţul iniţial.

„La început a fost mai dificil să ajungem la ei, dar apoi, când am devenit tot mai cunoscuţi, am fost noi abordaţi. Vedem că partenerilor noştri le place ideea, le surâde faptul că pot folosi ceea ce altfel ar fi aruncat la gunoi, ceea ce e tot o formă de a face business“, a spus Rareş Hărşan, şi el coordonator al business-ului.

Attila Tanko a aflat de existenţa acestui proiect şi s-a gândit că l-ar putea implementa şi în România, o piaţă potrivită atât ca mărime a populaţiei, cât şi ca nivel al risipei alimentare per persoană anual.

„De exemplu, în Ungaria, în 2021, fiecare persoană a risipit 65 de kilograme de mâncare, iar în România 129 de kilograme“, spune Rareş Hărşan.

Țintă de un milion de comenzi până la sfârșitul anului

Ungaria şi România sunt, momentan, singurele ţări în care este disponibilă aplicaţia Munch, ea urmând să fie replicată şi în Slovacia.

„Pentru România, vrem să vindem un milion de pachete Munch până la sfârşitul acestui an. Din vara anului 2021 până acum, 4.500 de oameni au descărcat aplicaţia Munch“, spune Attila Tanko.

Extinderea în marile orașe ale României

Cei doi tineri vor să se extindă la nivel naţional, oraşele-ţintă fiind Bucureşti, Iaşi, Timişoara, dar nu numai.

„Urmărim oraşele universitare în principal, deoarece noi ne adresăm studenţilor, care sunt interesaţi să cumpere mâncare mai ieftină. Tot ce trebuie să faci este să descarci aplicaţia. Produsul se rezervă, plata se face prin aplicaţie, noi extragem comisionul nostru, iar la finalul lunii trimitem către restaurant suma care i se cuvine“, a explicat Rareş Hărşan.

Dincolo de localurile din HoReCa, coordonatorii Munch vor să colaboreze şi cu lanţuri mari de magazine şi cu organizatori de festivaluri, contribuind împreună la reducerea risipei alimentare. Celor doi tineri le mai sunt alături încă doi colegi în dezvoltarea proiectului Munch pe piaţa locală.

Comenteaza