Foto Big boss of Bosch, în inspecție la Cluj. S-a dat cu mașina cu tehnologie autonomizată

Big boss of Bosch, în inspecție la Cluj. S-a dat cu mașina cu tehnologie autonomizată
Volkmar Denner a ținut să discute față în față cu angajații de la Cluj | Foto: Bosch
Big boss of Bosch, în inspecție la Cluj. S-a dat cu mașina cu tehnologie autonomizată
Big boss of Bosch, în inspecție la Cluj. S-a dat cu mașina cu tehnologie autonomizată
Big boss of Bosch, în inspecție la Cluj. S-a dat cu mașina cu tehnologie autonomizată
Big boss of Bosch, în inspecție la Cluj. S-a dat cu mașina cu tehnologie autonomizată
Big boss of Bosch, în inspecție la Cluj. S-a dat cu mașina cu tehnologie autonomizată

Directorul general al concernului german s-a aflat în vizită la centrele companiei din județele Cluj și Alba. După ce a  avut discuții cu angajații de la Jucu și Cluj-Napoca, Volkmar Denner a efectuat o cursă cu mașina dotată cu tehnologie pentru conducere automatizată. Vizita a avut un caracter intern, nefiind mediatizată.  

“Am fost încântaţi să îl întâmpinăm pe Volkmar Denner, CEO-ul Bosch, în locaţiile noastre din Cluj şi din Blaj. Acesta s-a implicat într-un dialog deschis cu o parte din colegi de la toate nivelurile. Au discutat despre reacţia companiei la noile evoluţii în soluţii de mobilitate, principii de leadership, responsabilitate socială, sfaturi și trucuri privind menținerea unui echilibru sănătos între viața profesională și viața personală.

Câteva dintre momentele importante ale vizitei: senzorii pentru emisiile de oxizi de azot produşi în Blaj şi aplicaţiile pentru I4.0 utilizate la fabrica din Cluj. Volkmar Denner s-a bucurat de o plimbare cu maşina dotată la centrul de inginerie din Cluj cu tehnologie pentru conducere automatizată – un prilej bun pentru a afla mai multe despre potenţialul de hub de inovaţie al Bosch în România”, au transmis reprezentanții companiei.

25 de milioane de euro pentru centrul de inginerie de la Flacăra

Bosch a demarat anul trecut construirea propriului centru de inginerie la Cluj-Napoca. Compania va investi 25 de milioane de euro în proiect. Noua clădire, de 17.000 mp, de pe terenul fostei fabrici de textile Flacăra va concentra, din 2019, activităţile din mai multe locaţii din Cluj. În prezent, 400 de angajaţi îşi desfăşoară activitatea în sediile centrului.

Acesta dezvoltă produse de ultimă generaţie în ariile software, hardware şi mecanică, ingineria calităţii şi a fiabilităţii. "Inginerii talentaţi din cadrul Bosch lucrează la Cluj la soluţii şi tehnologii pentru viitor, cum ar fi conducerea conectată, electrificată şi autonomă, care sporesc siguranţa şi confortul la volan şi pot salva vieţi, prevenind accidentele", conform conducerii Bosch.

Învățământul dual, văzut ca soluție la criza de angajați

Fabrica de componente auto electronice din Cluj şi-a crescut capacitatea şi portofoliul de produse: Bosch produce unităţi de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple şi asistenţă la condus, sisteme electronice pentru siguranţă, care sporesc siguranţa rutieră şi confortul şoferilor.

În 2017, Bosch a inaugurat în parcul industrial Tetarom III Jucu un centru de training în cadrul fabricii, dedicat pregătirii elevilor în sistemul de învăţământ dual şi dezvoltării profesionale continue a angajaţilor. Investiţia în noua clădire de 4.400 mp, cu săli de instruire moderne, se ridică la şase milioane de euro.

Pe lângă centrul de cercetare-dezvoltare din Cluj şi unităţile de producţie pentru soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj, Bosch operează o unitate de producţie de tehnică liniară în Blaj şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri în Timişoara. Grupul are 402.000 de angajaţi și a generat vânzări de 78,1 miliarde de euro în 2017.

Shuttle autonom, prezentat la Las Vegas

Cum arată automobilul fără șofer în versiunea Bosch. Soluții pentru mașinile autonome, concepute la Cluj

Bosch a prezentat, în Las Vegas, un model de autovehicul autonom futurist de tip shuttle, ce înglobează soluţii de automatizare, conectivitate şi electrificare. Autovehiculele fără şofer vor fi curând o prezenţă obişnuită în marile oraşe ale lumii. În acest an, San Jose - Silicon Valley (SUA) este vizat pentru a deveni oraş-pilot pentru testarea unui serviciu de car-sharing complet automatizat furnizat de Bosch şi Daimler. Obiectivul lor este să dezvolte un sistem de conducere fără şofer, ce va intra în producţie până la începutul următorului deceniu.

Comenteaza