Foto După ani de blocaje, „progres fizic remarcabil” pe A3. Când ar putea circula șoferii pe tronsonul Chiribiș – Biharia

După ani de blocaje, „progres fizic remarcabil” pe A3. Când ar putea circula șoferii pe tronsonul Chiribiș – Biharia
Foto: Asociația Pro Infrastructură - Facebook
După ani de blocaje, „progres fizic remarcabil” pe A3. Când ar putea circula șoferii pe tronsonul Chiribiș – Biharia
După ani de blocaje, „progres fizic remarcabil” pe A3. Când ar putea circula șoferii pe tronsonul Chiribiș – Biharia
După ani de blocaje, „progres fizic remarcabil” pe A3. Când ar putea circula șoferii pe tronsonul Chiribiș – Biharia
După ani de blocaje, „progres fizic remarcabil” pe A3. Când ar putea circula șoferii pe tronsonul Chiribiș – Biharia
După ani de blocaje, „progres fizic remarcabil” pe A3. Când ar putea circula șoferii pe tronsonul Chiribiș – Biharia

Lucrările pe lotul Biharia – Chiribiș prind viteză, după ani de blocaje administrative.

Asociația Pro Infrastructură vorbește despre o mobilizare „remarcabilă” și o posibilă inaugurare în decembrie 2026.

Capătul vestic al Autostrăzii Transilvania începe, în sfârșit, să arate ca un șantier în adevăratul sens al cuvântului. La doar câteva luni de la intrarea efectivă în teren, constructorul Precon, parte a grupului Selina controlat de Beniamin Rus, afișează un progres fizic considerat „remarcabil” de Asociația Pro Infrastructură.

Contractul pentru cei 28,55 kilometri dintre Biharia (Oradea Nord) și Chiribiș, în valoare de 785 milioane de lei fără TVA, a fost semnat în aprilie 2024. Cu toate acestea, proiectul a rămas blocat timp de aproape un an, din cauza pasării responsabilității între instituții. 

„Oficialii CNAIR au fugit complet de responsabilitate timp de un an de zile, motivând eronat că este nevoie de rezolvarea proceselor din instanță”, arată Asociația Pro Infrastructură.

Deblocarea a venit abia în primăvara lui 2025, odată cu transferul proiectului către CNIR, condusă de Gabriel Budescu. Ordinul de începere pentru proiectare a fost emis rapid, iar lucrările de execuție au demarat în teren în iulie 2025, inițial pe 8,5 km, iar din septembrie constructorul poate lucra și pe restul de 20 de km. 

„Pentru nici cinci luni de muncă, progresul fizic este remarcabil, atât la structuri, cât și la terasamente”, subliniază asociația.

Dacă ritmul se menține, există șanse reale ca traficul să fie deschis în decembrie 2026, cu câteva luni înainte de termenul contractual din mai 2027 – un obiectiv considerat dificil, dar fezabil.

„Acest obiectiv, deși extrem de dificil, devine cât-de-cât fezabil având în vedere dorința de a demonstra atât a echipei noii companii de drumuri, CNIR, cât și a antreprenorului care trebuie să-și spele păcatele anterioare dar să se și apuce din 2027 de DEx16 Oradea-Salonta, dacă vor mai fi bani.

Dorința de (re)afirmare și concurența între constructorii autohtoni sunt sănătoase și ne bucură fiindcă asta înseamnă inaugurarea autostrăzii în termenul contractual, dacă nu chiar devansarea sa cu luni bune. Atenție însă: calitatea nu trebuie sacrificată pe altarul vitezei, așa cum am văzut deseori la noi în țară și atenționăm că e nevoie ca supervizorul și CNIR să-și facă treaba în mod profesionist”, a mai transmis asociația.  

Comenteaza