Europa dă bani pentru electrificarea liniei ferate Cluj - Oradea

Europa dă bani pentru electrificarea liniei ferate Cluj - Oradea

Electrificarea și reabilitarea tronsonului Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor și lucrările de reabililitare de poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată de pe raza Regionalei CFR Cluj sunt cele două proiecte incluse în programul de finanțare.

Ambele proiecte sunt propuse pentru finanțare, potrivit Bursa Construcțiilor.  Complementar surselor de finanţare disponibile în bugetul său, compania CFR SA a primit o prefinanţare de 144 de milioane de euro, în baza acordurilor semnate cu Comisia Europeană (CE) pentru derularea proiectelor prin Mecanismul de Interconectare a Europei (CEF 2014-2020), conform reprezentanţilor societăţii de stat.

"Finanţările pentru compania CFR SA se fac în conformitate cu Master Planul General de Transport (MPGT) al României - document public, ce poate fi consultat pe site-ul Ministerului Transporturilor. MPGT oferă informaţii despre investiţiile programate de CFR SA, prioritizarea, valoarea şi eşalonarea lor până în 2030", conform conducerii CFA SA.

Sursele de finanţare ale companiei sunt Programul Operaţional Infrastructură Mare, Mecanismul pentru Interconectarea Europei/ Connecting Europe Facility şi bugetul de stat. În derulare se află 13 contracte, pentru finanțare sunt propuse patru proiecte, în derulare sunt 10 proiecte, iar în pregătire, alte 20.

CFR SA vrea să absoarbă cât mai multe fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare, prin utilizarea în integralitate a fondurilor alocate anual de la bugetul de stat pentru proiectele de finanţare externă nerambursabilă. Dezvoltarea infrastructurii feroviare este condiţionată de alocările bugetare şi de politica de investiţii a statului român.

În România, cu viteza melcului

Țara vecină a alocat 3 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate a trenului de mare viteză Budapesta - Cluj-Napoca, a anunțat ministrul de externe al Ungariei, Peter Szijjarto. El a spus că realizarea studiului va dura un an și jumătate. Omologul său român, Teodor Meleşcanu, a convenit în privinţa dezvoltării unei linii de cale ferată de mare viteză între București şi Budapesta. În România, din cauza infrastructurii, viteza medie a trenurilor este de 45 km/h. La nivelul CFR SA, există doar proiecte pentru modernizarea căii ferate pentru a se putea circula cu 160 km/oră. Deşi în lume nu există un standard armonizat, noile linii pe care trenurile pot circula cu peste 250 km/h şi liniile existente care permit circulaţia cu peste 200 km/h sunt considerate căi ferate de mare viteză.

Comenteaza