Video IMAGINI noi de pe A3 Cluj - Sălaj. UMB apasă pe accelerație: a mai adus o stație de asfalt/ Cum avansează turcii de la Ozaltin pe "autostrada viaduct"

IMAGINI noi de pe A3 Cluj - Sălaj. UMB apasă pe accelerație: a mai adus o stație de asfalt/ Cum avansează turcii de la Ozaltin pe "autostrada viaduct"
| Foto: captura video

Constructorul Ozaltin lucrează la viaductele scoase din contractul cu UMB de pe Lotul Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania.

Oamenii lui Umbrărescu sunt în săptămâna liberă, însă în imaginile filmate cu drona la finalul săptămânii trecute, la Zimbor, de către Cristian Marius Man (video mai jos), este surprinsă organizarea de șantier, cu utilajele frumos aliniate, pregătite de muncă: 62 de camioane lungi și 11 betoniere așteaptă să revină la treabă. Și, surpriză, pe șantier a mai fost adusă o stație de asfalt, ceea ce înseamnă că lucrările au ajuns deja într-o etapă avansată.

Și constructorul turc Ozaltin s-a apucat de treabă în zonele cu alunecări de teren de la Nădășelu și Topa Mică, unde lucrează la pilonii viitoarelor viaducte de 3 kilometri scoase din contractul cu UMB. Se lucrează la piloni, iar pe șantier sunt 7 foreze - 2 la Nădășelu și 5 la Topa Mică.

Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în:
                   – construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare,
                   – un viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN 1 F și cursului      pârâului Topa Mică.

Fără finalizarea celor două viaducte, lotul UMB finanțat prin PNRR Nădășelu – Zimbor (30 km) nu poate fi deschis, iar următorul lot, Zimbor – Poarta Sălajului (12 km) nu ar avea legătură la A3. Termenul-limită pentru cei 42 de kilometri dintre Nădășelu-Zimbor și Poarta Sălajului este august 2026, conform jaloanelor din PNRR (durata de proiectare și execuție este de 27 luni).

Comenteaza