O clujeancă de 27 de ani, prezentă în topul Forbes 30 Under 30 2016

O clujeancă de 27 de ani, prezentă în topul Forbes 30 Under 30 2016
O clujeancă a fost inclusă în ediția 2016 a prestigiosului top al celor mai de succes tineri sub 30 de ani (Forbes 30 Under 30) creat de revista americană de profil economic Forbes.

Este vorba despre Anda Gânscă, cofondatoarea platformei sociale Knotch. În vârstă de 27 de ani, ea și-a făcut loc pe poziția a zecea în clasament, la categoria marketing și publicitate (marketing and advertising), alături de alți 29 de tineri cu o carieră de invidiat. 

"În 2012, Gânscă a pus bazele Knotch, o companie de content marketing care măsoară succesul conținutului publicat pentru a ajuta oamenii de marketing să-și optimizeze vizibilitatea. Sprijinită de niște "îngeri investitori", precum fostul CEO al companiei Yahoo, Ross Levinsohn, și de investitori instituționali, cum ar fi Allen&Co, ea a strâns 14 milioane. Knotch, companie care are 10 angajați, a avut câștiguri de 200.000 de dolari în acest an (2015, n. red.) și estimează să ajungă la 8 milioane de dolari în 2016", notează publicația ameri11. 

Pentru alcătuirea topului, jurnaliştii Forbes SUA au selectat 600 de persoane dintr-o listă de 15.000 de tineri antreprenori, lideri creativi şi vedete consideraţi „cei mai buni dintre cei mai buni" în 20 de domenii de activitate variate. Gânscă s-a mutat în 2007 în America.

A lucrat un an pentru un fond de venture capital care finanţa antreprenori în IT, după care şi-a fondat propria companie şi a dezvoltat propriul produs, Knotch, care vrea să schimbe modul în care utilizatorii de smartphone-uri reacţionează la mediul din jur. Inedit la această aplicaţie este faptul că părerile sunt exprimate nu într-un mod binar - cum este Facebook cu butonul de "like" şi nici într-o scală de doar 5 stele, ci în culori.

"Ideea de bază a acestei aplicaţii este că te duci prin lume cu telefonul şi îţi exprimi părerile despre orice", spunea Gânscă pentru ZIUA de CLUJ în 2012. "Asta oferim noi, o platformă unde poţi să îţi "măsori" şi să îţi exprimi opiniile, ca un termometru de sentimente", a afirmat ea. A investit împreună cu echipa sa de trei persoane 100.000 de dolari în dezvoltarea aplicaţiei. "Dar această sumă reprezintă efectiv doar salarii, ca să putem supravieţui", explica antreprenoarea. 

Comenteaza